Beste, enkele weken geleden maakte ik een account aan op Vinted. Ik heb thuis heel wat broeken liggen van het merk Dsquared (Die ik al gedragen heb). Deze broeken zijn duur in aankoop & daarom wou ik de broeken ook niet zomaar weggooien. Ik heb enkele broeken te koop gezet op Vinted. Vorige week, 17 Augustus 2020, kreeg ik een mail dat 1 van de broeken verkocht was. Ik heb toen het proces van Vinted gevolgd en de broek vorige week vrijdag verstuurd met Mondial (De leverancier van Vinted). Ik heb toen bericht gestuurd naar de koper dat ik de broek op de post had gedaan. Enkele uren later kreeg ik een mail van Vinted dat er twijfels zijn over de authenciteit van de Jeans, en dat ik moest bewijzen dat het over een originele jeans ging. Aangezien de Jeans niet nieuw is, heb ik dus ook geen kas etiket meer. Ik heb wel foto's toegevoegd van het etiket in de binnenkant van de broek. Vandaag, maandag 24 Augustus kreeg ik van Vinted een mail dat het product gecontroleerd is en dat het over namaak gaat. Er staat ook in de mail dat de koper zijn geld terug krijgt & dat hij de broek niet hoeft terug te sturen. Ik kan dit echt niet begrijpen dat dit zomaar kan? De broek is uiteraard geen namaak. Ik heb toen contact opgenomen met de koper & de koper beweert dat hij van niks weet en dat hij het ook bizar vindt dat Vinted zegt dat het over een namaak broek gaat, aangezien hij zegt dat hij kan zien dat het geen namaak is. Ik kan niet begrijpen dat dit de procedure van Vinted is. Ik vind het niet enkel jammer van de dure broek, maar vooral ook jammer omdat er hoogst waarschijnlijk nog mensen zullen zijn die op deze manier zullen opgelicht worden. Ik heb ondertussen al contact proberen opnemen met Vinted, maar ik krijg in geen geval nog antwoord.