BesteOp 12 april 2023 stond onze terugvlucht van Rome naar Brussel gepland samen met mijn partner en een bevriend koppel. We waren aan de gate aan het wachten om te boarden, toen er op het scherm tevoorschijn kwam dat onze vlucht 30 minuten vertraagd was. Deze vertraging liep op tot anderhalf uur en uiteindelijk kregen we een sms dat onze vlucht geannuleerd was. Deze sms kregen we om 22h07. Het luchthavenpersoneel in Rome wist op dat moment nog niks van deze annulering. Na een tijd kregen we te horen dat we terug naar de check-in balie moesten voor verdere info. Na lang wachten kregen we een mail met daarin onze nieuwe vluchten: een vlucht van Rome naar München in de voormiddag en een vlucht van München naar Brussel in de namiddag, terwijl onze oorspronkelijke vlucht rechtstreeks van Rome naar Brussel was. Bijkomend kregen we ook te horen dat mijn partner en ik niet op dezelfde vluchten zaten: ik zat met onze vriendin op de vluchten, mijn partner en onze vriend zaten op twee vluchten later dan ons. We reden samen van Brussel terug naar huis dus moesten de vrouwen nog twee uur in Brussel wachten op de mannen. We probeerden om te bellen met Brussels Airlines om dit aan te passen, maar kregen niemand aan de lijn die Nederlands of Engels kon spreken, enkel Frans. Deze persoon kon ons ook niet helpen.Na al deze chaos werden we naar een hotel dichtbij de luchthaven in Rome gebracht. Hier arriveerden we rond 01h00. Bij thuiskomst hebben we onmiddellijk het klachtenformulier van Brussels Airlines online ingevuld, maar tot op heden (18 augustus 2023) hebben wij hierop geen antwoord ontvangen. Wij willen gecompenseerd worden voor de annulering van onze vlucht, de extra kosten op de luchthaven en de verloren werkuren die we normaal hadden op donderdag 13 april in België.Met vriendelijke groetenA.B.