Terug

Problemen met betalen van aardgas en nu grote factuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. H.

Naar: Engie

30/01/2023

Beste, ik heb in nov 2021 een nieuwe chauffage ketel geplaats door de eigenaar van mijn huis. Deze wordt opengezet en de digitale teller werkt. In Jan 2022 ontdek ik dat er niets van mijn voorschot van 75 euro van mijn rekening gaat wel 50 euro voor mijn electriciteit. Ik begin met bellen, mails te sturen, maar ze zeggen mij steeds dat mijn meter niet open staat. Al loopt deze teller wel en heb ik verwarming. Ik kan ook mijn bedrag zelf niet aanpassen. Na uren telefoon, en vele mails, krijg ik in sept 2022 een dame aan de lijn en deze vertelt mij dat ik een verkeerd contract heb, deze zet dit recht en ja er gaat 150 euro af voor gas en electriciteit. Ik vraag haar aan wat ik mij moet verwachten bij de afrekening, geen probleem zegt ze, ze kunnen maar 3 maand terug gaan. Wat gerust gesteld. Wel moet ik regelmatig mijn meterstanden doorgeven al zijn mijn tellers digitaal. Nu in déc 2022 laatste doorgeven nu krijg ik op 28 Jan 2022 een eindafrekening van 2559,66 euro. Mijn vraag is nu kunnen ze, dit eisen van mij ik heb toch dikwijls genoeg gevraagd om te betalen, maar zij blijven in gebrekenIk krijg als antwoord dat ik dit maar opzij had moeten zetten. En ze vinden dat het mijn fout is, ben ik verplicht dit te betalen. Ik weet wel dat ik afbetaling plan kan krijgen.Maar ik ben alleenstaande in een huurhuis, dus voor mij niet altijd makkelijk.Wat kan ik verder doen GroetjesKim

Berichten (2)

Engie

Naar: K. H.

06/02/2023

Beste mevrouw Hovaere,Test Aankoop bezorgde ons uw klacht op 30 januari 2023.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.We informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.be ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: K. H.

14/02/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: lundi 30 janvier 2023 20:00À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Problemen met betalen van aardgas en nu grote factuur - (CPTBE01714672-03)Klacht - Problemen met betalen van aardgas en nu grote factuur - (CPTBE01714672-03) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform