Beste,Op 31/07/2023 tegen sluitingstijd hebben wij in de winkel van Herentals (na aankoop van wasmachine + droogkast + TV toestel, totale waarde van €3300) een onderhoudscontract VDB Life getekend. De verkoper heeft ons gezegd, aangezien het sluitingstijd was, dat dit onze laatste kans was om hier recht op te hebben. Onder deze druk hadden we geen tijd om de voorwaarden volledig door te nemen.Vóór het sluiten van het Life onderhoudscontract hadden we voor twee toestellen (één aangekocht 6 maanden voordien en één 2,5 jaar voordien, totale waarde van €3000) de Service Plus garantie lopen om 3 jaar extra garantie te krijgen bovenop de 2 jaar fabrieksgarantie. Voor deze extra garantie werd destijds €129 en €69 betaald. Hiervoor kregen we tot onze verbazing een terugkoopwaarde van €95 voor de twee toestellen samen, als waardebon. We hebben aan de verkoper duidelijk gemaakt dat dit bedrag veel te laag is, gezien de normale gratis fabrieksgarantie van 2 jaar (op alle toestellen) nog lopende was voor het ene toestel en het andere slechts een half jaar gedekt geweest was door Service Plus garantie.Op 01/08/2023 hebben we in dezelfde winkel en bij dezelfde verkoper gevraagd om het VDB life contract te annuleren, nadat we thuis de tijd hadden gehad de voorwaarden door te nemen. Een dag later werd ons via e-mail de annulering bevestigd. Echter was de daaropvolgende dag het bedrag voor de eerste maand VDB Life via domiciliëring al van de rekening afgegaan, zonder de mogelijkheid om teruggestort te worden.We veronderstelden/verwachtten gelijk dat de Service Plus garantie voor de twee toestellen gewoon zou blijven lopen, maar dat bleek niet het geval omdat we een aantal dagen later toch de waardebon van €95 via e-mail kregen. Op 08/08/2023 hebben we in de winkel door de verkoper een e-mail laten sturen met de aanvraag tot reactivering van de 5 jaar garantie. Na verschillende pogingen, e-mail, telefoons en gesprekken in de winkel bleek dit niet mogelijk.Dat betekent effectief dat de Liebher koelkast (2,5j geleden aangekocht) nu niet meer gedekt is door de totale 5 jaar Service Plus garantie. Hier bleek geen nieuwe Service Plus garantie voor afgesloten te kunnen worden (enkel mogelijk binnen de termijn van de fabrieksgarantie).Wat betreft het andere toestel (vaatwasser Miele twv €1600 Hoe kan het zijn dat een half jaar na de aankoop, met nog anderhalf jaar wettige fabrieksgarantie, onze extra 3 jaar Service Plus garantie nog maar €45 waard is? Je zou toch denken je 3 jaar extra garantie waarvoor je als klant destijds €129 betaalde begint te lopen nadat de 2 jaar standaard fabrieksgarantie eindigt. Niet dus, €84 kwijt voor een toestel dat nog geen dag extra garantie genoten heeft.De vraag om onze destijds betaalde garantie terug in orde te brengen werd van tafel geveegd. Het lijkt ons niet meer dan normaal om recht te hebben op iets wat we al betaald hadden. We zijn op geen enkel moment geïnformeerd geweest van zogezegde procedures/regels om onze 5 jaar totale garantie te annuleren bij het afzeggen van het VDB Life onderhoudscontract, noch in de winkel, noch in de bevestigingsmail. Zelfs de verkoper was verrast en verveeld door deze situatie. De laatst gekochte wasmachine en droogkast (van 31/07/2023) zijn zelfs nog niet geleverd, dus je zou als klant verwachten dat VDB zelf een oplossing zou voorstellen. Wel neen, ze blijven zich schuilen achter regeltjes die de klant alleen maar benadelen. We zijn meer dan 25 jaar klant bij VDB en hebben vele duizenden euro’s gespendeerd in deze winkel. We dachten dat hun motto ‘Uw akte van vertrouwen’ van betekenis was. Helaas blijkt dit niet zo te zijn. Hopelijk worden andere klanten hiermee geholpen om niet dezelfde miserie te moeten meemaken.CCM