Terug

Problemen met belegginsrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. H.

Naar: ING - Bank and kantoren

16/10/2023

Ik vraag aan AXA om een banoverstap te maken naar hen. Ik ben klant bij ING en heb daar 2 belegginsrekeningen met aandelen van colruyt op. Deze zouden ook via de overstap naar AXA moeten.Probleem ING zet mijn spaarrekening en 1 belegginsrekening over.Dan sturen ze een brief naar AXA dat ze de overstap niet kunnen afsluiten omdat er kosten zouden zijn.Dus er worden 3 aandelen van colruyt overgezet samen goed voor ongeveer een waarde van 120 euro. Hierop zou ik 96,8 euro kosten moeten betalen. Bij ING hebben ze de aandelen overgezet zonder mij hiervan op de hoogte te brengen dat er kosten aan verbonden zijn. Ik vind niet dat deze kosten terecht zijn. Destijds zijn de aandelen zonder kosten overgezet naar ING. Blijfkt ook als ik de andere belegginsrekening wil afsluiten ik hier ook 96.8 euro kosten op moet betalen. Dat maakt dus de som van 194 euro kosten voor 4 aandelen die samen ongeveer 160 euro waard zijn. Ik denk dat dit er toch een beetje over is. Wil ik mijn ING kantoor bereiken moet ik ook nog eens een afspraak maken. Ook had ING het kantoor in beveren gesloten (ondertussen terug open na enkele maanden) die periode moesten wij als klant helemaal naar Antwerpen.

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: L. H.

27/10/2023

Geachte mevrouw Heyrman,Wij hebben uw klacht aangaande de transfert van uw tegoeden naar AXA goed ontvangen.U wenste uw beleggingsrekening over te maken naar AXA in het kader van een bankoverstap.Wij kregen van AXA de aanvraag om het nodige te voor de transfert van uw beleggingsrekening 80343277.AXA diende u op de hoogte te stellen van de kosten, zijnde 96,80 EUR, die aan deze transfert verbonden waren.Uit uw klacht kunnen we concluderen dat u niet op de hoogte werd gebracht van deze kosten.De transfert werd uitgevoerd bij ING zonder dat het bedrag van de kosten beschikbaar was.Wij wensen ons hiervoor te excuseren en zullen deze kosten dan ook ten laste nemen.Eveneens zullen wij overgaan tot een bijkomende transfert naar AXA voor uw beleggingsrekening 80368945 en dit zonder kosten.Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendelijke groeten,Customer CareClient ServicesT +32 (0)2 547 61 01 Eklachten@ing.beING BelgiëSint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform