Terug

Problemen met annulatieverzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. M.

Naar: AXA Assistance

28/12/2023

Betreft terugbetaling van niet-annuleerbare hotelreservatie gemaakt via American Express kaart en gedekt door een annulatie verzekering.Voor vertrek op reis heeft mijn echtgenoot een rugprobleem gekregen waarvoor hij ondertussen reeds 3 maanden op ziekteverlof is en wegens zijn gezondheidstoestand was het niet mogelijk de geboekte reis te ondernemen.De annulatieverzekering werd hiervan op 10 november 2023 op de hoogte gesteld.De verzekering weigert de doktersattesten van de huisarts te erkennen, heeft een bijkomend formulier gevraagd, wat ook door de huisarts werd ingevuld en ingediend en toch blijft de toepassing van de verzekeringspolis op zich wachten. Nu wordt er opnieuw extra informatie gevraagd, nl. ivm de medische voorgeschiedenis - die er niet is en dus niet kan aangeleverd worden.De communicatie verloopt stroef en langzaam (gemiddelde responstijd meer dan 5 werkdagen) en het is duidelijk dat er gewoon vertragingsmechanismen worden gebruikt om de klant niet uit te betalen.

Berichten (1)

AXA Assistance

Naar: I. M.

09/01/2024

Geachte,Wij hebben kennisgenomen van het onderstaande ongenoegen van Mevrouw Mortelmans, met betrekking tot de communicatie en het verloop van haar Claim BE1-23-003561.Haar opmerkingen werden intern overgemaakt aan de desbetreffende afdeling voor nazicht. Zij hebben op hun beurt telefonisch contact opgenomen met de eind-klant.Op basis van deze interne herziening, kon er worden overgegaan tot een verdere afhandeling.De brief met de tussenkomst zal omwille van GDPR-reglementering rechtstreeks worden overgemaakt aan de eindklant.Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken die gepaard zijn gegaan bij de afhandeling.Wij zullen de opmerkingen van mevrouw Mortelmans eveneens intern escaleren voor coaching doeleinden.Met vriendelijke groeten,De dienst Customer Carequality.brussels@ip-assistance.comInter Partner AssistanceBoulevard du Régent 7 - Regentlaan - 1000 Brussel/BruxellesPlease consider the environment before printing this message.Internal


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform