Beste,Op 11/03/2020 boekten wij 2 vluchten via Cheaptickets.be:- Brussel - Zagreb met ref. CBE-4709873- Dubrovnik - Brussel met ref. CBE-4709893Op dat moment waren we ons natuurlijk nog niet bewust van wat de coronacrisis zou teweeg brengen. We besloten de evolutie van de coronacris af te wachten alvorens een beslissing te nemen of we al dan niet zouden vertrekken en bijgevolg over dienen te gaan tot annulatie van de geboekte vluchten.Tot begin deze week was het vliegen naar Kroatië geen probleem. Nu liggen de kaarten helaas anders en wordt een quarantaine en test bij reizen naar oranje gebieden 'gevraagd'. Gezien deze ontwikkelingen hadden we dan ook graag onze vluchten geannuleerd. Tot onze verbazing hebben we, na de volledige website te hebben afgezocht, niet gevonden hoe we dit kunnen doen.We gingen op zoek op de website naar de uitleg over hoe dit te doen, en vonden bij de FAQ het volgende terug:Op onze website via Mijn Reis kun je onder het kopje 'Wijzigen of annuleren' een aanvraag indienen om je boeking te annuleren.Let op: heb je een vlucht met een zogenaamde “low-cost airline” (bijvoorbeeld Easyjet, Ryanair, Transavia)? Neem dan rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij om je ticket te annuleren. In de ticketvoorwaarden kun je terugvinden of jouw vlucht wordt uitgevoerd door een low-cost airline.Log in op Mijn Reis met je boekingsnummer (BBB-1234567) en je e-mailadres (die je hebt opgegeven tijdens het boeken)Ga naar het het kopje 'Wijzigen of annuleren'Kies de optie 'Ticket annuleren' en volg de stappenLet op: dit is alleen een aanvraag voor annulering, je reis is nog niet geannuleerd!Annuleren van je reis brengt altijd kosten met zich mee. Afhankelijk van de ticketvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij heb je recht op een teruggave van een deel van je ticket. Deze voorwaarden kun je ook nalezen op je boekingsbevestiging onder het kopje: Bekijk ticketvoorwaarden.Wij helpen je bij het berekenen van de kosten die aan je annulering zijn verbonden en of je eventueel recht hebt op een (gedeeltelijke) teruggave van je ticket(s).(Vertrek je binnen 4 dagen of heb je vandaag geboekt, bel ons dan voor je annulering.)Het kopje 'Wijzigen of annuleren' lijkt niet te bestaan onder 'Mijn reis'. De eerste stap is dus al niet mogelijk. We hebben een vlucht met Brussels Airlines (= geen low-cost airline), dus we dienen dit via Cheaptickets.be te regelen. We belden toch naar Brussels Airlines, maar daar kunnen ze ons helaas niet verder helpen. Cheaptickets.be is omwille van het coronavirus telefonisch niet bereikbaar. Op 6/07 stuurden we dan maar een mail naar Cheaptickets met de vraag welke stappen we dienen te ondernemen om onze vlucht te annuleren of om een terugbetaling te bekomen, maar tot op heden (15/07) kregen wij nog steeds geen reactie. Daarnaast wordt er in de FAQ ook verwezen naar de ticketvoorwaarden. Deze kan je terugvinden bij de boekingsbevestiging. Ook deze link (voor beide vluchten) blijkt al een tijd lang niet te werken, waardoor we ook in het ongewisse blijven betreffende het kostenplaatje van de gewenste annulatie.Een lang verhaal kort: alle mogelijkheden voor de reiziger om zelf zijn/haar reis te annuleren blijken niet te werken. Duidelijke communicatie in deze tijden lijkt ons op zijn plaats. Graag hadden we de mogelijkheid tot annulatie van onze vluchten en een terugbetaling van de kosten (al dan niet onder de vorm van een voucher).Vriendelijke groeten,B.A.