Beste, Mijn vriend en ik zijn op zondag 23/08/2020 langs geweest en wegens onvoorziene omstandigheden hebben we toch moeten beslissen om de verschillende aankopen die we hadden gedaan te annuleren.Het gaat hier eigenlijk om een annulatie van 3 bestellingen: een kookset van €1390 met bestelnummer 281000/01, een Japanse messenset van €595 met bestelnummer 280998/02 en een wokpan van €285 met bestelnummer 280999/06.Volgens de algemene consumentenwetgeving kan men kosteloos annuleren binnen de 7 werkdagen via aangetekend schrijven. Ik had reeds een mail gestuurd naar de algemene dienst van T&T Design alsook het aangetekend schrijven verstuurd. Hier verwijzen ze naar een verbrekingsvergoeding die zou moeten betaald worden want dat er een clausule is waarbij het kosteloos annuleren zou wegvallen. Ik wil dit allemaal eens grondig laten nakijken aangezien hun uitleg zeer verwarrend overkomt. Ze werken met de speciale exclusieve “VIP”-kaarten zodat de mensen “vrijblijvend” kunnen langskomen in de toonzaal van Ternat. Daar werd ons expliciet uitgelegd dat er enkel en alleen via mond aan mond reclame werken en er enkel aankopen in de winkel kunnen gedaan worden, om zo hun exclusiviteit te behouden. Nu wordt er een clausule onder mijn neus geschoven waarbij ik 25% verbrekingsvergoeding zou moeten betalen, want enkel bij huis aan huis verkopen kan er kosteloos geannuleerd worden? Ik zou dus €580 moeten betalen, enkel en alleen maar om de bestellingen te annuleren?? Terwijl uit de eerste uitleg dan al blijkt dat huis aan huis verkopen niet gedaan wordt? Zeer vreemd. De eerste bestelling zou normaliter pas plaatsvinden in januari 2021. Van een last minute beslissing kunnen we hier dus ook al zeker niet spreken. Ik vind het dan ook absoluut niet kunnen dat zij de mensen zulke mooie praatjes verkopen maar er achteraf geen enkele flexibiliteit aan te pas komt. Hopelijk kan hier toch enige oplossing voor gevonden worden.Met vriendelijke groet,D.VH.