Terug

Problemen met afsluiting en terugnetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. V.

Naar: Telenet

06/11/2023

Beste,eind augustus besloten we al onze diensten (gsm, internet en tv) stop te zetten bij Telenet. Hiervoor nam ik contact op met telenet en op 6/9/23 krijg ik per mail de bevestiging dat de opzegging van alle abonnementen in orde was gebracht. Zoals aangegeven in de mail breng ik 2 dagen later alle toestellen ( decoders, boosters,..) terug binnen bij het telenet winkelpunt. Tot mijn verbazing krijg ik eind september 'laatste' factuur waarop er een extra restwaarde van 100eur wordt aangerekend voor de niet ingeleverde toestellen. Ik nam hiervoor terug contact op met Telenet en ze gingen deze 100 eur rechtzetten, ik had alles mooi en op tijd ingeleverd, hiervan heb ik ook bevestiging per mail. Ik verwachtte dus eind oktober een creditnota van 100 eur. Tot mijn nog grotere verbazing, krijg ik nu eind oktober, een factuur van telenet waar idd 100 euro is gecrediteerd maar waar mijn zogezegde opgezegde diensten aangerekend worden van 28/10 tot 27/11??? Dus in plaats van 100 eur terug te krijgen van telenet, rekenen ze mij nu 198eur (mijn abonnementen, die al begin september opgezegd waren) - 100 eur (terugbetaling restwaarde) = 98 eur te betalen aan telenet??? Ik nam nu terug contact op met Telenet business klantentendienst (ik ben eenmanszaak) en kreeg maar een hele vage uitleg met dat er idd iets moet misgelopen zijn en dat de 'achterliggende diensten' dit gingen bekijken. Toen ik vroeg om mij de communicatie van het probleem tussen de diensten op mail te plaatsen en mij door te sturen , kreeg ik hierop het antwoord dat ze dit niet mogen doen. Ik heb hier echter geen vertrouwen in daarom dat ik langs deze weg wil aandringen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Want zoals de zaken nu staan zou ik ipv 100 eur terug te krijgen nu 100+98 eur moeten betalen aan hen voor diensten die ik 2 maanden geleden al heb opgezegd + restwaarde van toestellen die ik correct heb binnengebracht. De 98 eur van de laatste factuur zal op 9/11 gedomicilieerd worden en van mijn rekening gaan. Ik probeer deze natuurlijk stop te zetten.

Berichten (4)

Telenet

Naar: I. V.

07/11/2023

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=fM1JfdLrBS6mA6ZuIPo3_27Sf36YRev6t1l2Ojsp7uQ4ZKO1sWCKj8U3_EYEZoiMc49IQvy6m6yFm1Fcxw%2BEfUOkyfvff1

I. V.

Naar: Telenet

07/11/2023

Beste, ik heb deze mail ontvangen (zie onderstaande) waarvoor dank,Als ik het goed begrijp werd mij september ook teveel aangerekenden is het bedrag van 263,85 eur (abonnnement + restwaarde decoders) teveel betaald , correct?grtOntvangen op 7/11:"Beste mijnheer Van Laer,Wij contacteren u aangaande uw klacht via Testaankoop Vooreerst bieden wij u onze oprechte excuses aan voor het ongemakOmdat u nog gefactureerd werd nadat de opzeg werd geregistreerd, diende een technisch dossier opgestart te worden bij onze achterliggende diensten. In tussentijd werd uw dossier verder in behandeling genomen en kunnen wij u bevestigen dat de stopzetting effectief uitgevoerd werd.Volgende correctie werd eveneens uitgevoerd:1.Factuur van 28/10/2023 – 233800980214:-Creditering abonnementskost KLIK: 131,65 euro-Creditering Telenet TV Iconic: 18,11 euro-Creditering huur Telenet TV Box: 4,21 euro-Creditering Streamz: 9,88 euro 2.Factuur van 28/09/2023 – 233800785385:-Creditering abonnementskost KLIK: 131,65 euro-Creditering Telenet TV Iconic: 18,11 euro-Creditering huur Telenet TV Box: 4,21 euro-Creditering Streamz: 9,88 euro-(Creditering vergoeding decoder aan restwaarde: 50 euro (gebeurde reeds op 04/10/2023))-(Creditering vergoeding decoder aan restwaarde: 50 euro (gebeurde reeds op 04/10/2023)) Opmerking:Omdat u via domiciliëring werkt, werd het bedrag van 98,26 euro (incl. btw) nog aan uw bankinstelling aangeboden.Normaal gezien zal deze betaling ons bereiken tegen 09/11/2023. Helaas kunnen wij deze betaling van hieruit niet tegenhouden. U beschikt wel over een herroepingsrecht, hierdoor kunt u, indien gewenst, de betaling zelf weigeren bij uw bankinstelling. Wij danken u om ons ingelicht te hebben over deze situatie en hopen u hierbij geholpen te hebben. Met vriendelijke groeten, KristofTelenet Customer Relations

I. V.

Naar: Telenet

07/11/2023

excuus het bedrag van september bedraagt 298,26 ipv 263,85 vermeld in voorgaande mail

Telenet

Naar: I. V.

21/11/2023

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=G3e6IvVHtWFpzLTiN%2BhXOo0%2BZVncnGgjAQ70y%2BpUrXnzjuKJOoH8ikuaq_15rrqBXDcLqg4mQ_3CSjFTuqsm_2MPRsuGGt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform