Terug

Problemen met afrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: Engie

22/09/2023

Beste,Op 15 juni 2023 kreeg ik mijn afrekening van mijn elektriciteit- en gasverbruik van Engie en ik kreeg een bedrag van 2033,86 euro terug. (Nog extra info: zonnepanelen gelegd op 8 juli 2022 en digitale meter geïnstalleerd op 5 oktober 2022 en mijn oude meter was een niet terugdraaiende meter.) Wat bleek dat mijn injectie van stroom niet vermeld stond op de afrekening. Contact genomen met Engie, en kreeg het antwoord dat Fluvius mijn zonnepanelen niet aangemeld had en na wat op en neer gebel, werden mijn zonnepanelen op 27/08/2023 door Fluvius aangemeld bij Engie en bij Total Energies( klant tot 31/07/2022). Bij totalenergies moest ik 210,95 euro terugbetalen, maar binnen de 2 dagen kreeg ik een kredietnota van 204,71 euro, enkel prosumententarief was aangerekend, echt wel een snelle en correcte afhandeling.Bij Engie zag ik op de app van Engie toevallig dat mijn faktuur van de afrekening van 15 juni geannuleerd was (geen email over ontvangen)en dat er 2033,86 euro zou aangeboden worden aan de bank in september (in paniek contact genomen met Engie en uitstel van betaling tot oktober gekregen). Nu zag ik opeens op de app van Engie dat de terugbetaling gebracht werd op 547,53 euro, de terugbetaling van 2033,86 werd geannuleerd. IK kreeg vandaag ook een mail met de nieuwe afrekening. Bij die afrekening werd het prosumententarief van 59,17 euro aangerekend en mijn gasverbruik van de periode 01/08/2022 - 15/06/2023 (619,75 euro). Met Engie contact genomen en proberen uit te leggen dat het verbruik van elektriciteit en gas gedurende de periode 01/08/2022 en 15/06/2023 hetzelfde is gebleven dan vermeld in de oorspronkelijke afrekening, en die twee aanrekeningen staan vermeld in de desbetreffende afrekening. Op de nieuwe afrekening (factuurnr 700 009 565 766) staat vermeld dat ik het prosumententarief van 59,17 euro + het verbruik van gas (01/08/2022-15/06/2023) en ik moet uiteindelijk 547,53 euro bijbetalen. Ik betaal volgens mijn bescheiden mening 2maal voor het verbruikte gas.Ik dacht dat ik enkel het prosumententarief van 59,17 euro moet bijbetalen , buiten dit is er toch geen enkel verschil van aangerekend verbruik van zowel stroom als gas zoals aangerekend op de faktuur 709 451 280 468.Telefonisch bij Engie kreeg ik geen gehoor, hun argumentatie eerste factuur geanulleerd, nieuwe faktuur geldig zonder te luisteren naar mijn argumentatie naar aangerekend verbruik dat voor elektriciteit en gas vermeld stond op de oorspronkelijke factuur en waar enkel op de nieuwe afrekening het prosumenten tarief werd bijkomend vermeld voor stroom , maar voor gas het volledig verbruik , dat ik volgens mij dan 2 maal betaal.Ik had graag een duidelijke nieuwe afrekening gehad, waar geen 2de maal mijn gasverbruik wordt aangerekend.Met vriendelijke groetenPaul

Berichten (2)

Engie

Naar: P. V.

22/09/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.beof via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: vendredi 22 septembre 2023 10:54À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Problemen met afrekening - (CPTBE01881385-70)Klacht - Problemen met afrekening - (CPTBE01881385-70) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: P. V.

02/10/2023

Geachte,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform