Terug

problemen met afrekening electriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. W.

Naar: Engie

13/12/2023

Beste,Een tijdje terug kreeg ik mijn afrekening in de bus, maar enkel slechts voor aardgas. Ook als ik inlog op jullie website zie ik nu enkel nog aardgas staan. Ik heb vervolgens al enkele keren met jullie contact opgenomen met de vraag hoe het nu verder moet. In juli hebben we een digitale meter laten plaatsen en hebben we de meterstanden moeten ingeven, toen zou er al een afrekening gemaakt worden maar dat is toen dus ook nooit gebeurd.In september hebben we dan zonnepanelen gelegd en ook toen had ik een afrekening verwacht. Maar nu zeggen jullie me zelfs aan de telefoon dat jullie van geen zonnepanelen weten en sturen jullie me naar fluvius (die op hun beurt zeggen dat ze het nogmaals extra gaan doorgeven naar jullie). Raar dat jullie van niets weten, ondanks we de engie app hebben met ons verbruik nav van onze zonnepanelen. We hebben zelfs onze premie al teruggekregen voor de zonnepanelen, maar jullie blijven steeds zeggen dat jullie van niets weten.Ondertussen hebben we ons bedrag van aardgas dus terug op de rekening gestort gekregen, maar nog steeds geen spoor van elektriciteit: geen eindafrekening en geen nieuw voorschot meer om te betalen.(enkel voorschot voor aardgas)We willen ook graag terug onze contracten vergelijken om zo de laagste energieprijs te verkrijgen, maar dat gaat tot nader orde dus ook niet want we weten helemaal niets meer van ons verbruik. Ondertussen is de prijs sinds de zomer al opgelopen, maar wij kunnen niets doen.Spijtig dat met onze telefoontjes niets ondernomen wordt en we hopen via deze weg dat er toch een antwoord van jullie gaat komen.met vriendelijke groeten,Ilse

Berichten (4)

Engie

Naar: I. W.

13/12/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 13 décembre 2023 14:18À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - problemen met afrekening electriciteit - (CPTBE01936364-50)Klacht - problemen met afrekening electriciteit - (CPTBE01936364-50) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

I. W.

Naar: Engie

20/12/2023

Beste,We zijn nu een week verder, en nog steeds geen enkele reactie van jullie op mijn vorige mail die verstuurd werd vanuit testaankoop.(buiten het standaard antwoord).Ik zie zelfs dat mijn eerste bericht al dateert van september in mijn klantenzone bij engieNu ettelijke telefoontjes, berichten en dergelijke later nog steeds geen reactie van jullie.Wij vragen nogmaals een eindafrekening voor elektriciteit en terug een overzicht van het maandelijkse bedrag voor elektriciteit. Zoals eerder al vermeld zie ik nu enkel aardgas staan. Die eindafrekening hebben we ook in de bus gehad , en op de klantenzone staat ook ons nieuwe voorschot voor aardgas, onze elektriciteit is gewoon verdwenen.Hopend op een spoedig antwoord !Ilse

I. W.

Naar: Engie

27/12/2023

Beste,Ondertussen heb ik 2 rekeningen ontvangen op verschillende data, eentje voor aardgas en enkele dagen later 1 voor elektriciteit, beiden zijn een voorschot. Maar nog steeds geen afrekening voor elektriciteit.Ik kan zelfs mijn bedrag niet aanpassen, want ik krijg dan een melding dat dit niet kan omdat er binnenkort een jaarlijkse afrekening komt. Ik hoop dan dat deze van de elektriciteit zal zijn want die van aardgas hebben we in november al ontvangen. We kregen steeds 1 factuur voor aardgas en elektriciteit maar nu dus plots 2 aparte facturen? Mogen we nogmaals vragen om eindelijk onze eindfactuur voor elektriciteit te verkrijgen? Nu moet ik plots 142 euro betalen voor elektriciteit maar op wat zijn deze gegevens gebaseerd?Hopend op een spoedig antwoord en duidelijk antwoord !!Ilse

Engie

Naar: I. W.

03/01/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 13 décembre 2023 14:18À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - problemen met afrekening electriciteit - (CPTBE01936364-50)Klacht - problemen met afrekening electriciteit - (CPTBE01936364-50) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform