Terug

Problemen met achteraf betalen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: bol.com

17/07/2023

Beste,Ik bestelde een hondenmand met cadeaubonnen van 100x85cm, de beschrijving van bol.com bleek achteraf verkeerd te zijn en kreeg een mand die veel te klein was (90x70cm).Ik moest de mand wel tijdig hebben omdat onze puppy eraan kwam. Ik vroeg aan de chatdienst of ik al een correcte mand bij een andere leverancier kon krijgen, maar die had me aangeraden om die te bestellen met achteraf betalen. Is allemaal niet vlot gelopen, maar dan heeft de andere leverancier me gemeld dat ze enkel die van 100x85cm beschikbaar hebben. Dat kwam dus goed uit en ze werd ook tijdig geleverd.Ondertussen heb ik de cadeaubonnen terug in mijn account staan, maar blijkbaar kan 'achteraf betalen' enkel met bancontact. Hier zit ik dus met meer dan 80 euro aan cadeaubonnen.Ik heb dan geprobeerd om via de chat dit te laten betalen met de cadeaubonnen. Maar dat gaat niet, ze raden me aan om het product te annuleren en opnieuw te bestellen. Ik denk dat bol.com nog wat te veranderen heeft om wat milieuvriendelijker te worden.

Berichten (7)

bol.com

Naar: M. V.

18/07/2023

Goedemorgen Mathijs,Bedankt voor je bericht. Spijtig om te vernemen dat er een andere hondenmand is bezorgd doordat er verkeerde informatie stond weergeven op de website. Begrijpelijk dat dit erg vervelend is, waarvoor excuses! Op het moment dat je een bestelling plaatst, kan de cadeaubon alleen worden toegepast tijdens het bestelmoment. Nadat een bestelling met achteraf betalen is geplaatst, kan achter de cadeaubon niet meer worden gebruikt voor het betalen van de factuur. De betaling kan dan enkel alleen worden voldaan met Bancontact of iDeal.Met vriendelijke groet,Chantal van bol.com

M. V.

Naar: bol.com

18/07/2023

Dag Chantal,Bedankt voor je antwoord.Ik ga niet nog eens 88,90 euro betalen omdat jullie systeem mijn gewenste betaalmethode niet kan verwerken.Het klopt gewoon niet dat ik dat geld daar heb staan, maar dat dit niet gebruikt kan worden.Kan je eens nakijken dat dit op een andere manier kan worden opgelost zodat ik mijn cadeaubonnen kan gebruiken?Alvast bedankt!Met vriendelijke groeten,Mattijs

bol.com

Naar: M. V.

18/07/2023

Goedendag Mathijs,Dank voor de reactie. We zijn er mee bezig om in de toekomst mogelijk te maken dat cadeaubonnen/ kaarten gebruikt kunnen worden bij achteraf betalen. Echter is het op dit moment nog niet mogelijk. Tot die tijd kunnen facturen voor achteraf betalen alleen worden voldaan met Bancontact of iDeal. In dit geval kan je de cadeaubonnen gebruiken bij een toekomstige bestelling.Met vriendelijke groet,Chantal van bol.com

M. V.

Naar: bol.com

18/07/2023

Dag Chantal,Het moet toch mogelijk zijn om de huidige betaling aan te passen of een apart betaalverzoek naar mij te sturen zodat ik dit met mijn cadeaubonnen kan betalen?Bij deze verplichten jullie mij dus om een extra 88,90 euro uit te geven bij bol.comMvg,Mattijs

bol.com

Naar: M. V.

18/07/2023

Beste Mathijs,Dank voor de reactie. Zoals in mijn voorgaande e-mails aangegeven, is het niet mogelijk om de cadeaubonnen te verrekenen met de openstaande factuur. Achteraf betalingen kunnen alleen worden voldaan met Bancontact en iDeal. We begrijpen dat dit erg vervelend is, maar we kunnen hierin helaas niets doen. Op onze website staat ook vermeld dat bestellingen met de betaalmethode: achteraf betalen, alleen betaald kunnen worden met Bancontact en iDeal.bol.com Klantenservice BetaalmethodenMet vriendelijke groet,Chantal van bol.com

M. V.

Naar: bol.com

18/07/2023

Beste Chantal,Dat klopt dat dit er staat, maar in de algemene voorwaarden staat er niets omtrent de betaalmethoden.Ik zal hier nog eens meedelen dat ik de betaling wens te voldoen, maar dit is enkel mogelijk in combinatie van de cadeaubonnen en het overige bedrag wens ik te betalen met bancontact.Met vriendelijke groeten,Mattijs

M. V.

Naar: bol.com

26/07/2023

Beste Chantal,Hier is nog steeds geen oplossing voor.Kan er een betaalverzoek gestuurd worden zodat dit betaald kan worden met de beschikbare cadeaubonnen in mijn account?Binnen 5 dagen komen er extra kosten bij omdat ik zogezegd te laat ben met betalen. Dit is niet correct aangezien ik wel wens te betalen met de bonnen die in mijn account staan.Met vriendelijke groeten,Mattijs


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform