Terug

Problemen met account

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: SONY BELGIUM

22/09/2023

Beste,Ik heb een aantal problemen met Sony en hun account-policy.In het verleden heb ik een Playstation 3 gehad, met een account voor op deze console. Dit account is aangemaakt met een @hotmail.com mailadres.Ik ben destijds de gegevens hiervan kwijt geraakt, waardoor ik niet meer in mijn account kon en hierdoor ook alle gegevens en vooruitgang kwijt ben. Alle pogingen om dit account te herstellen hebben niets uitgehaald. Voor een nieuw account te maken heb ik dus speciaal een ander mailadres moeten aanmaken (@outlook.be). Dit is enkel en alleen gemaakt voor het 'Sony Playstation' account.Dit ter zijde, als bijkomende info.Nu, In 2021 heb ik een hoofdtelefoon van Sony gekocht. Hier komt een app bij en (uiteraard) vragen ze je een account te maken. Hier heb ik het hotmail.com (identiek aan het eerste playstation account) gebruikt, omdat dit nog steeds mijn primaire mailadres is. Tot zo ver ging alles goed en op dit punt heb ik 3 accounts bij Sony.1. Hotmail.com (Playstation, gegevens kwijt, niet inlogbaar, zou ook gekoppeld zijn aan kind, terwijl dit mijn account is, ik ben 30+...)2. outlook.be (nieuw account voor de playstation, nog steeds in gebruik vandaag)3. Hotmail.com (Voor Sony hoofdtelefoon app, nog steeds in gebruik vandaag en identiek aan het mailadres van account 1).Nu vraagt de Sony app op alle accounts te koppelen, zodat er 1 account is voor alle diensten van Sony. Uiteraard wil ik dit doen, dat maakt alles eenvoudiger. Hier kan ik niet anders dan doorklikken. Ik krijg geen optie te zien om deze stap over te slaan. Ze verplichten je om je accounts te koppelen.Als ik vervolgens wil doorgaan, krijg ik een melding dat de accounts niet gekoppeld kunnen worden, en dat het hotmail.com adres tot een kind behoort. Hier zeggen ze dus dat 2 accounts met HETZELFDE mailadres NIET gekoppeld kunnen worden.Doordat deze accounts niet gekoppeld kunnen worden, ben ik dus nu ook bij mijn hoofdtelefoonaccount, al mijn gegevens kwijt. Alweer, 2e keer.Ik heb jaren geleden al alles geprobeerd om mijn gegevens te recupereren. Sony heeft dit nooit opgelost. Ik ben nu alweer alles kwijt. Sony doet niet veel om hierbij te helpen want 'ze kunnen geen accoutns koppelen'Ik heb juist de helkpdesk gebeld, en ze zeiden mij dat er geen 2 accounts gekoppeld kunnen worden. Dit terwijl hun eigen app er je er wel toe verplicht.Ik ben intussen al op 2 van de 3 accounts mijn gegevens kwijt. Een derde keer zou echt de druppel zijn.De ideale oplossing voor mij zou zijn dat ze alle 3 mijn accounts kunnen recupereren en samenvoegen onder 1 account met 1 mailadres.Een andere oplossing is dat mijn allereerste account (Hotmail.com vanop Playstation) geschrapt wordt en dat het mailadres van mijn 2e account (Outlook.be) vervangen wordt door het hotmail.com account.

Berichten (1)

J. B.

Naar: SONY BELGIUM

11/10/2023

Dag Sony,Ik heb na 19 dagen nog steeds GEEN antwoord ontvangen van jullie. Goede klanten service van jullie. Wat moet ik hiermee? Door jullie laksheid ben ik al massa's gegevens kwijt geraakt.Met hetzelfde antwoord als in het verleden: 'we raden je aan om een nieuw account te maken' ga ik niet akkoord. Ik ga geen mailadres maken voor specifieke Sony-gerelateerde rotzooi (want ja, dat is het zo stilletjes aan wel). Ik ben altijd fan geweest van jullie producten, maar ben serieus aan het nadenken om over te gaan naar een ander merk, in de hoop dat ze mij daar wel deftig helpen met problemen. Ach, wat maakt het jullie toch uit, alsof jullie ooit de moeite gaan doen om dit op te lossen...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform