Terug

Problemen met abonnement

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Telenet

24/02/2023

Na zowat 20 jaar (privé-) klant bij Telenet, raadt een adviseur van Telenco ons op 21/12/2022 een 'Klik'-pack aan.Aansluitend direct de specificaties van dit abonnement nagekeken op internet en gemerkt dat dit een business abonnement betreft.Binnen het uur na haar bezoek, de adviseur telefonisch laten weten dat dit een vergissing is en gevraagd om dit te annuleren (onze bedrijvigheid ging bovendien net in vereffening).Dit zou direct in orde worden gebracht, zij het dat er blijkbaar complicaties optraden.Dit merkten we echter pas als we op 14 jan dan toch plots een factuur krijgen van Telenet die sterk afwijkt van alle eerdere.Een lijdensweg gaat van start en tal van mails, invulformulieren en telefoongesprekken ten spijt, krijgen we steeds te horen- dat er iets fout gaat met het systeem (mede omdat er net een migratie loopt)- dat er voor onze account, zaken geblokkeerd zijn- dat ze de Techn Back Office niet rechtstreeks kunnen contacteren maar enkel via de procedures- dat ze proberen aan te dringen om dit 'snel' recht te trekken- dat we zeker zullen gecompenseerd worden voor geleden schade of extra betalingen- dat de fout duidelijk bij het systeem van Telenet ligt- steeds via de business helpdesk, want de particuliere blijft helemaal onbereikbaar- ...Anderzijds blijkt het 'Klik'-pack ook nooit in dienst gekomen en kregen we blijkbaar afzonderlijke business diensten (wat ook weer duurder is).Zo duurde het al tot 24/02/2023 voor we nu eindelijk te horen kregen dat de 'overdracht' zou zijn gelukt.Alhoewel, er moet terug nog gewacht worden tot 28/02 omdat het wijzigen van contract alsnog geblokkeerd blijkt !Daarbij krijgen we ook nog te horen dat het 'Whoppa'-pack dat we tot 21/12/'22 hadden niet meer bestaat en we nu, net als alle 'nieuwe' klanten enkel kunnen kiezen uit een 'One'-pack of afzonderlijke diensten.En dit betekent dat we geen pack of TV-dienst meer kunnen nemen waarbij geen decoder (nu TV-box) is inbegrepen.Hierdoor zullen we dus sowieso huurgeld worden aangerekend (ook al wordt het niet meer als dusdanig gefactureerd), ondanks 2 aangekochte digicorders !!De digicorders werden uiteraard aangekocht om het maandelijks huurgeld (±9€60/digicorder) te kunnen vermijden.Binnen het uur werd duidelijk gemaakt te willen afzien van het wijzigen van abonnement (trouwens onmogelijk wegens geen zelfstandige activiteit).Is dat niet binnen elke annulerings-termijn ?Het Telenet systeem ging hierbij echter in de fout, met alle gevolgen van dien.Wat we (eigenlijk nooit) wilden bestellen (Klik-pack), kregen we dan ook nog niet eens.We hadden nog steeds Whoppa moeten 'zijn'.

Berichten (1)

Telenet

Naar: D. D.

07/03/2023

Klantennummer: 218996492 Beste, Wij hebben uw klacht goed ontvangen en in behandeling genomen. Met vriendelijke groeten, Sanne TelenetDit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform