Terug

Problemen met aanvraag premie voor zonnepanelen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. B.

Naar: FLUVIUS

29/03/2021

Op 04-03-2020 liet ik zonnepanelen installeren. Door de coronamaatregelen kon de installatie pas gekeurd worden op 04-05-2020. Op 12-05-2020 heb ik mij zonnepanelen bij Fluvius aangemeld.Sinds dan heb ik geen reactie meer ontvangen hierover. Pas op 10-03-2021 heb ik melding ontvangen van Fluvius dat de melding conform is.Ondertussen had ik nog steeds geen G-nummer ontvangen. Op 15-03-2021 heb ik daarover contact opgenomen via Fluvius, waarop ik antwoord kreeg dat de premie enkel geldt voor installaties die na 01-01-2021 in dienst genomen zijn. Na nogmaals aandringen via email, ontvang ik op 19-03-2021 tenslotte eindelijk mijn G-nummer.Wanneer ik met deze informatie tracht om op 29-03-2021 mijn premieaanvraag in te dienen, krijg ik aan het einde de melding dat mijn PV-installatie niet voldoet aan de voorwaarden.Ik zou graag vernemen welke stappen ik moet ondernemen om alsnog mijn premieaanvraag te kunnen indienen, aangezien ik nu pas over alle nodige informatie beschik die nodig is om de aanvraag in te vullen.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: M. B.

12/04/2021

Dag meneer Bogaerts,Bedankt om uw klacht met ons te delen.Mag ik aannemen dat dit over de retroactieve investeringspremie gaat die de Vlaamse Regering voorziet?Deze zal aangevraagd kunnen worden via Mijn Fluvius, zoals de andere premies, maar momenteel kan dit nog niet. De datum is op dit moment nog niet gekend, maar u kan zich inschrijven op de nieuwsbrief via www.energiesparen.be/retroactieve-investeringspremie. Zodra er meer nieuws is over de premie wordt u op de hoogte gehouden.Het is de bedoeling om deze retroactieve investeringspremie in het najaar van 2021 uit te betalen.Hopende u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.Met vriendelijke groetenLobke BralDirectie KlantendienstKlachtencommissieBrusselsesteenweg 199, 9090 Melle81/7807Lobke.Bral@fluvius.bewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform