Terug

Problemen met aansluiting digibox

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. B.

Naar: Telenet

05/10/2023

Ik wens hierbij een formele klacht in te dienen tegen TELENET.Ik ben al jaren business-klant, waar ik maandelijks veel geld voor betaal, om 24 uur per dag en 7 dagen op 7 ondersteuning te krijgen bij eventuele problemen. Dat staat tot vandaag zo te lezen on de website van TELENET. U hebt eenzijdig deze uren gewijzigd (van 8 tot 20 u), zonder iemand daarvan op de hoogte te brengen en zonder de abonnementsprijs bij te sturen. U verkoopt dus een dienst die weigert uit te voeren, wat volgens mij in strijd is met de handelswetgeving. Sinds 28 september heb ik meermaals per dag contact met de technische dienst om een probleem met mijn digibox op te lossen. Na 12 oproepen, met een gemiddelde wachttijd van 20 tot 30 minuten, en het bezoek van 3 techniekers is het probleem nog steeds niet geregeld. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd, waarbij de medewerkers van de help desk mij zeggen dat ze contact nemen met de onderliggende diensten om het nodige te doen en deze digibox aan te sluiten. De eerste technieker die langsgeweest is, wist me te vertellen dat het voor hem verboden was een digibox af te leveren en te installeren en hij vertrok na 5 minuten zonder wat dan ook te doen. Wel wist hij te zeggen dat ik de defecte box naar de Telenetwinkel moest brengen, waar ik een nieuw toestel zou krijgen. In de winkel aan de Kouter in Gent vielen ze uit de lucht en moest ik opnieuw een technieker laten komen. Er was al een afspraak gemaakt voor de volgende dag, tussen 8 en 13 uur. Rond 9 u ontvang ik een mail, waarin staat dat Telenet kennis genomen heeft van mijn vraag om dit bezoek te annuleren, terwijl ik NOOIT gevraagd had om de afspraak af te zeggen. Ik heb meteen gebeld, en na het obligate halfuurtje wachtmuziek werd me verteld dat ze meteen iemand zouden sturen. Die tweede technieker is langsgekomen met een nieuwe digibox, die hem ook heeft aangesloten. De connectie zou gebeuren door de diensten van Telenet op afstand. 's Anderendaags nog steeds geen beeld. Alweer gebeld naar de helpdesk, waar mij werd gezegd meteen contact werd genomen met de onderliggende diensten, zonder resultaat. Een derde technieker kwam gisteren langs om alles te regelen. Alle aansluitingen getest, alles werkte, maar ik kon enkel 3 zenders ontvangen (VRT 1 en Canvas plus de regionale televisie). Na een minutenlang gesprek tussen de technieker en de speciale helpdesk voor techniekers werd mij andermaal verzekerd dat alles meteen zou worden opgelost. De technieker heeft hier nog bijna 1 uur zitten wachten, zonder resultaat, maar het zou in de loop van de avond opgelost worden. Vanmorgen nog steeds geen beeld, dus alweer een poging gedaan om de helpdesk te bereiken. Toen ik na 20 minuten iemand aan de lijn kreeg, werd contact genomen met de onderliggende diensten. Tien (10!) minuten later kwam de helpdeskbediende terug om mij het volgende te melden:Er was nog geen klacht opgemaakt en genoteerd door de onderliggende diensten, want er is nog een tweede digibox in huis die wel werkt en daardoor kan er niets gedaan worden aan de defecte digibox. Begrijpe wie kan... Ik betaal evenwel voor die tweede box die het nog steeds niet doet. Die man vertelde mij ook nog dat binnen de drie werkdagen het probleem waarschijnlijk zou verholpen zijn. Ik wet niet meer wat ik moet denken van zoveel onkunde binnen uw bedrijf. Alles loopt mank, behalve de facturatiedienst, want elke maand verdwijnt geld van mijn rekening voor diensten die u weigert te leveren en u dus uw verplichtingen niet naleeft. Daar bestaan heel wat specifieke woorden voor... Ik overweeg nu andere stappen te ondernemen om eindelijk geholpen te worden en schadevergoeding te eisen voor zoveel geknoei, onkunde en slechte wil.

Berichten (1)

Telenet

Naar: I. B.

09/10/2023

Beste,Wij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht.Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie.Met vriendelijke groeten,Bjorn RedantMediation AdvisorTelenet BusinessLiersesteenweg 4, B-2800 Mechelenbusiness.telenet.beBereikbaar van maandag tot en met donderdagConfidential Internal ***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform