Terug

Problemen met aanmaning tot betalen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: bol.com

20/11/2023

Beste, op 26 oktober bestelde mij echtgenote bij Bol een mini-soundbar. Zij bestelde een verkeerd model, maar het was te laat om de bestelling nog te annuleren zei men. Zij kon het gewoon terug sturen en het juiste bestellen. Op 27 oktober werd ons pakje geleverd. Ik opende even de Bol verpakkingsdoos om een deel van de retour label mee te sturen in de Bol doos. Het artikel werd zelf nooit uitgepakt. Dezelfde dag gaf ik de retourzending af in het postkantoor van onze woonplaats. Pas op 10 november (!) bleek het pakket bij de afzender te zijn toe gekomen. Even later kregen wij een mail dat de retourzending geweigerd werd omdat de Boldoos leeg bleek te zijn. Onbegrijpelijk ! Op de track-en-trace bleek er wel een verschil in de heen en terugzending qua gewicht. Wij weten niet hoe dit komt of waar het retourpakket werd gewogen. Alleszins niet in het postkantoor van onze woonplaats. Wij kozen voor achterafbetaling. Bol blijft aandringen op betaling maar we hebben geen soundbar van hen. Deze werd volgend de regels op hun website terug gestuurd. Vandaag, 20 november, ontvingen wij een pakket via DHL met daarin de verpakkingsdoor van de soundbar die door ons NOOIT wer geopend. Er is al telefonisch contact geweest en er zijn al wat mails verstuurd over de zaak maar Bol houd vast aan de betaling van iets wat wij niet hebben. Graag uw hulp en/of advies alstublieft.CASE:201752963 bij Bol

Berichten (2)

bol.com

Naar: P. D.

21/11/2023

Goedemorgen Patrick,Bedankt voor uw bericht. Ons magazijn heeft een lege doos retour ontvangen waardoor de retour niet verwerkt kan worden. De retour kan pas verwerkt worden zodra de soundbar fysiek is ontvangen in ons magazijn.Met vriendelijke groet,Chantal van bol.

P. D.

Naar: bol.com

21/11/2023

Dag,Wel dat is nu juist het probleem. Wij hebben geen soundbar. Deze werd bijna onmidellijk na aankomst retour gestuurd met het door jullie verstrekte retourlabel naar afzender. Met een afgiftebewijs van B-post.Waar het mis is gegaan weten wij niet. Er is duidelijk iets gebeurd tijdens het retour zenden want zo kan je zien dat het pakje zéér lang is onderweg geweest is naar jullie.We kunnen toch niet betalen voor iets wat wij binnen de gestelde termijn, zeg maar onmiddelijk, en volgens de voorwaarden van Bol hebben terug gestuurd. Hoe komen we nu tot een oplossing ? Wij hebben nog nooit problemen gehad met welke aankoop dan ook in het verleden.Met beleefde groeten. Patrick De Bock


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform