betreft : overstap van Orange naar Proximus
Van José Vandeburie Aan : Testaankoop
Bissegemsestraat, 98
8501 BISSEGEM/Kortrijk
Abonnee nr 3126252-39 (Gouden status)
Betreft : dubieuze klanten ronseling bij Proximus. – KLACHT.
Bissegem, 14 augustus 2025.
geachte ,
op 28 mei 2025 komt een medewerker van Proximus (GOHAR – gsm nr 0471/662593 --Gohar bevestigde dat hij bediende is bij Proximus) bij mij thuis en overtuigt mij met interessante voorwaarden om volledig over te stappen van Orange naar Proximus tegen de volgende voorwaarden :
1) Voor mijn thuisadres : TV + decoder + internet + vaste lijn + 2 GSM’s à
80 euro in het 1ste jaar
Hiervoor kreeg ik een bevestiging van Proximus
2) Voor mijn 2de verblijf à Zeedijk, 40/0504 te Nieuwpoort (TV + internet) à 42 € in het 1ste jaar. Hiervoor kreeg ik geen bevestiging van Proximus.
De 1ste facturen klopten voor beide adressen niet met deze voorwaarden !!!
Op 14 juli stuur ik volgende SMS aan de verkoper, GOHAR :
“Gohar kun je mij zo snel mogelijk op te bellen. Reden: de 1ste facturen voor mijn thuisadres in Bissegem en voor mijn appartement in Nieuwpoort zijn binnen maar thuis betaal ik 98 € (in plaats van 80€ door u meegedeeld) en in Nieuwpoort 56€ in plaats van 42 €. Of 32€/maand meer maal 12 = 384 €/jaar meer. Dit is dan ook beduidend duurder dan mijn vorig contract bij Orange. Wat loopt hier mis??? Mvg José vandeburie
Na meerdere keren bellen, neemt Gohar nooit meer op en doet geen enkel moeite om te antwoorden op mijn berichten. Verkoop gesloten en we zijn voor hem lucht geworden.
Ondertussen heb ik 2 keer gebeld met de klantendienst van Proximus en de 2de keer bevestigende een medewerkster aan de telefoon dat die overeengekomen bedragen correct waren en dat dit zou aangepast worden. Ik kreeg echter NOOIT een bevestiging.
Daarom stuurde ik deze week via de interne mail bij Proximus een nieuwe klacht en op 12 augustus 2025 belde mij iemand op met de melding dat het bedrag voor mijn thuisadres werd aangepast, namelijk 80 €/maand en dat wel zo 8 €/maand moet bijbetalen voor een de decoder, wat voor mij OK is. MAAR dat de kost voor mijn 2de verblijf in Nieuwpoort voor het 1ste jaar niet 42 maar 56 € bedraagt.
Ik heb dan, op 12/8/25, terug gebeld naar hun verkoper GOHAR, die het vertikt om op te nemen. Ik heb dan het volgende SMS gestuurd :
“Gohar zopas nog eens Proximus aan de lijn gehad. U hebt voor ons 2de verblijf voor TV ÷internet 42€/maand opgegeven. Proximus zegt nu 56 euro !!!!! Ik voel me bedrogen ! Gelieve mij vandaag op te bellen om dit te regelen. Mvg José vandeburie”
Omdat ik, zoals altijd, geen enkele reactie kreeg van Gohar heb ik hem vandaag 14 augustus 25 drie keer tevergeefs gebeld en dan volgend SMS op zijn GSM gestuurd :
“Gohar u neemt NOOIT op als ik bel. U belt ook NOOIT terug. U reageert ook NOOIT op mijn SMS berichten. Op 28 mei 2025 bent u langsgekomen met voorwaarden die interessanter waren dan Orange waardoor ik volledig ben overgestapt naar Proximus. Maar de facturen van Proximus kloppen niet met wat u mij beloofde. Proximus wil zelf ook uw beloofde voorwaarden niet geven. U weigert nu elk contact om dit recht te trekken. Wij zijn, als hoogbejaarden, opgelicht en staan machteloos. Ik leg daarom nu klacht neer bij de consumenten organisatie Test aankoop. J. Vandeburie”
Ik doe zo goed als geen voordeel met de overstap. Daarboven hebben we veel problemen met Proximus-TV; onze TV’s vallen voor onbegrijpelijke redenen regelmatig uit met tijdrovende resets als gevolg. Ook het internet thuis werk zeer gebrekkig.
Wij zijn beide bejaarde mensen (77 en 78 jaar oud) en voelen ons niet opgewassen tegen de reus Proximus, die onbetrouwbare verkopers op de consument afstuurt en ons, als hoogbejaarde consument en makkelijke prooi, bedriegt.
Ik vraag alleen dat Proximus de belofte van hun verkoper GOHAR om voor ons 2de verblijf aan zee niet 56 maar 42 €/maand gedurende het 1ste jaar nakomt.
Mag ik hiervoor, als jarenlange trouwe Testaankoop- klant, dienst doen op uw tussenkomst bij Proximus?
hieronder stuur ik u de voorwaarden die ik vandaag van MY Proximus heb afgeprint.
Met vriendelijke groeten
JOSE VANDEBURIE