Terug

Problemen Mercedes A klasse

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: Mercedes-Benz Belgium Luxembourg

05/08/2020

Beste,in oktober hebben wij een Mercedes A klasse automaat aangekocht bij garage groep Wuyts in Olen.De wagen was overgekomen uit Duitsland.Op 6/3 kwam er een foutmelding op de wagen dit was de batterij die stuk was!we zijn de wagen toen 2 dagen kwijt geweest.Op 20/3 kwam er op de boordcomputer dat de wagen een onderhoud nodig had. De verkoper had ons nogthans beloofd dat de wagen een onderhoud kreeg bij hen voor wij hem kwamen ophalen en dat er dan zeker 365 dagen of 25.000 Km mee konden rijden zonder dat we kosten zouden hebben. Dat was dus goed gelogen want die wagen had helemaal geen onderhoud gekregen . We mochten hem toen terug binnen brengen eind mei voor dat onderhoud en voor een terug roepactie van Mercedes,toen waren we die auto weer eens een paar dagen kwijt en moesten we weer onze plan trekken met het vervoer! Op 14/7 moesten we al 2 nieuwe voorbanden laten plaatsen. Bij de bandencentrale kregen we te horen dat de banden enkel aan de buitenkant afgesleten waren en voor derest waren deze nog als nieuw. Dit kwam volgens hen door een slechte uitlijning en ze zeiden ons dat ze het vermoeden hadden dat er iets mis was met die wagen omdat er een stang scheef zou staan onderaan. Ze hebben dan de nieuwe banden geplaatst en hebben de wagen dan uitgelijnd.Toen dit gebeurd was trok de wagen helemaal weg naar links je kon hem amper onder controle houden. We zijn dan onmiddellijk terug gereden naar de bandencentrale en we hebben dit daar gemeld! Zij zeiden dat ze verder niets meer konden doen voor ons en dat wij de wagen moesten binnen brengen bij Mercedes want dat het probleem bij hen zat! Ik heb dan direct contact opgenomen met garage Wuyts en zij hebben dan hun takeldienst gestuurd op woe 15/7 om te wagen te takelen. Volgens hen was er niets mis en ze ontkennen dat het probleem bij hen ligt maar we zijn de wagen wel kwijt geweest van woe 15/7 tot woe 22/7! Weeral een hele week en we konden weer eens onze plan trekken! Leuk is anders hoor.De fout lag bij hen door de verkeerde uitlijning! En de wagen was nog in garantie maar nu sturen ze me wel de rekening van 355,14 euro!Als zij eisen dat ik die rekening betaal dan eis ik dat zij mijn kosten van banden en uitlijning terug betalen ! Dit was 298 euro!En de kosten voor al die dagen dat wij die auto op 8 maanden tijd al kwijt zijn geweest! Garantie loopt tot eind okt 2020! Ik ben echt een ontevreden klant hoor vind dit geen goede naservice!!! Mvg Bianca Bulteel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform