Terug

Problemen keuken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: DSM Keukens

29/10/2023

Beste ik heb keuken gekocht bij DSM keukens ik heb eerst een voorschot betaald van 5188eu daarna hebben ze me verplicht om nog 11065euro te betalen zodat deze keuken anders niet kon geleverd worden en ik het volledige bedrag moest betalen na betaling bedrag hadden ze me ook gegarandeerd dat de keuken volledig inorde zou zijn ze hebben de keuken komen plaatsen zonder combi oven en zonder stenen blad en achterwand deze zou nu volgens DSM nog niet geleverd zijn door de leverancier terwijl ik maanden op voorhand moest bestellen en alles bij hoog en laag dan zeker aanwezig zou zijn bij plaatsing volgens verkoper mijn keuken is ook 30 CM groter gemaakt als de eerste foto en plan dat ik door DSM binnen gekregen heb de Steenkapper is nu hier geweest en heeft nu een blad voorzien tot tegen de muur dat is nu nog maar 12cm en ik kreeg een bericht van DSM dat het normaal nog 100eu meer zou kosten voor dat blad 12cm langer te maken terwijl zij zelf in de fout gaan met de keuken 30cm langer te maken en zeggen nu dat is dan compensatie om de nog niet geleverde combi oven ik kan met deze praktijken niet akkoord gaan en wens nog gecompenseerd te worden voor de gemaakte fouten langs hun kant zij vragen de volledige betaling en beweerden dat er bij hun alles inorde zou zijn als de keuken geleverd is ze is betaald maar zij kunnen de belofte niet nakomen en ik heb niks meer om op te staan mits volledige betaling dat vinden zij normaal ik heb al met meerdere personen contact gehad niemand vind dit een normaal gang van zaken doenVriendelijke groetenLuc van der jonckheid

Berichten (2)

DSM Keukens

Naar: L. V.

30/10/2023

Geachte,Wij ontvingen uw openbare klacht in goede orde, waarvan wij de inhoud betwisten.Graag had ik één en ander uitgeklaard.Bij een keuken met een stenen werkblad en een stenen achterwand is het noodzakelijk dat dit ter plaatse opgemeten wordt aangezien dit millimeter werk is. Dit kan uiteraard pas als de keuken geplaatst is, nadien gaat deze steen in productie. Om deze periode te overbruggen voorzien wij een voorlopig werkblad. Hetgeen in deze keuken ook werd geplaatst, de spoelbak en de kookplaat worden dan ook aangesloten waardoor de keuken operationeel is. (zie foto in bijlage)We hebben de keuken in geen geval groter gemaakt zoals de klant aangeeft, alle plannen werden in samenspraak met de klant uitgetekend en ook zo ondertekend. Waarom zouden wij zomaar op eigen houtje beslissen om een extra kast bij te voegen?Wat betreft de achterwand en het werkblad die 12 cm groter zijn geworden, dit is op expliciete vraag van de klant tijdens de opmeting van de keuken. Zij stelden deze vraag aan de opmeter van onze voorleverancier. Er werd afgesproken op onze plannen dat de steen zou eindigen gelijk met de kasten, nu werd gevraagd om deze te laten doorlopen tot in de hoek.Wij kunnen er jammer genoeg niet aandoen dat een voorleverancier ons niet tijdig verwittigd indien er een toestel niet aanwezig zal zijn bij de levering. Het toestel werd ondertussen geleverd en de monteur zou vandaag de klant opbellen om deze morgen (31/10/2023) te komen plaatsen. De meerkost van de steen (+12 cm werkblad en achterwand) die de klant vroeg wilden wij laten vallen om de laattijdige levering van de oven te compenseren. Het één staat dus volledig los van het ander en is tevens enkel van ons uit een commerciele geste.Wij gaan niet in op de vraag om een schadevergoeding te betalen. De keuken zal geleverd en geplaatst zijn zoals werd ondertekend op de bestelbon, wijzigingsbon en grondplannen van de klant.Mogen we er eveneens op wijzen dat de klant zich heel onbeleefd opstelt naar onze medewerkers, mensen in de winkel, op ons hoofdkantoor, tegen onze werfleider en tegen onze monteur. Het respect voor deze mensen was op veel ogenblikken ver te zoeken. Hopende u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben,'‹Metvriendelijkegroeten,'‹'‹'‹'‹'‹SofieWILLEMSCommercieelmanagementassistent,DSMKeukenst:+3292371053esofie.willems@dsmkeukens.bewwww.dsmkeukens.beaVaartLinks7,9850,Nevele

DSM Keukens

Naar: L. V.

31/10/2023

Bedankt voor uw reactie.We laten niet na om de keuken af te werken zoals ondertekend op het laatste plan tijdens de definitieve bespreking 10/07/2023.De oven zou asap geplaatst worden volgens ik begrepen heb van onze monteur, we volgen op dat het stenen werkblad zo spoedig als mogelijk zal geplaatst worden.Na het plaatsen van het blad zien wij de keuken als opgeleverd.We noteren eveneens dat u akkoord bent dat wij als geste de meerprijs van de rugwand en werkblad voor onze rekening nemen en dat het dossier dan is afgesloten.Indien er nog vragen zijn, aarzel niet me te contacteren, ik help u graag verder.Met Vriendelijke Groeten,Sofie Willems


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform