Terug

Problemen ivm een verhuis en activeren van contracten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Engie

21/08/2023

Geachte, Sinds 1 juli 2023 zijn wij verhuisd naar een nieuw adres. Wij hebben hiervoor contracten afgesloten zowel voor elektriciteit als gas. We betalen sindsdien de voorschotfacturen zoals doorgegeven. Op 14 augustus 2023 mocht ik evenwel een mail ontvangen dat wij een slotfactuur zouden ontvangen wegens afsluiten van het distributienetwerk. Bij ons direct alle alarmbellen af, want we hadden wel degelijk alle contracten juist aangevraagd, bevestiging gekregen en al voorschotfacturen betaald. Eens gebeld met Engie (en Fluvius als hoofdleverancier), bleek dat alles in orde zou zijn. Nu, 21 augustus 2023 krijg ik opnieuw een mail met betrekking tot een slotfactuur en stel ik dit keer vast dat dit betrekking heeft op de elektriciteit. Waar we nochtans ook een contract voor hadden afgesloten - en de telefoondienst dit correct had bevestigd - en voorschotten voor betaalden. Dit tart werkelijk iedere verbeelding. Meer zelfs, met betrekking tot mijn oude pand werd volgens Engie nooit een contract correct geregistreerd - hoewel wel degelijk aangevraagd - waarvoor ik voorschotten heb betaald maandelijks, en waarvoor ik dus nog steeds wacht op een eindfactuur. Waar ik tijdens mijn laatste telefonisch gesprek met Engie een domiciliëring heb aangevraagd voor mijn huidige contracten, zie ik evenwel dat mijn oude adres nog niet eens afgesloten werd én dat dáárvoor een domiciliëring werd aangevraagd! De wereld op zijn kop, want ik woon al twee maanden niet meer op dat adres dus ik verbruik daar helemaal geen elektriciteit meer, laat staan dat ik daar voorschotten voor moet betalen! De slotfactuur werd aangevraagd, maar ondertussen blijven voorschotfacturen aangerekend worden. Dit is werkelijk een gigantische soepzooi, met hoge facturen van dien die ook nog eens onterecht worden aangerekend en waarvoor we wellicht nog lang kunnen wachten vooraleer het correcte wordt gedaan en de terugbetalingen / slotfactuur met eindafrekening volgen. Absoluut niet tevreden met de manier van werken. Als je dan eens blij bent met de afhandeling na een telefonisch gesprek, blijkt het absoluut nog niet geregeld te zijn en alleen maar erger op den duur. Dit kan niet de bedoeling zijn. Als een persoon correcte contracten heeft afgesloten, hiervan per mail - en naderhand telefonisch - bevestiging krijgt, correct de voorschotten betaalt, is dit allesbehalve aangenaam. Gelieve deze fouten - en desgevallend betalingen - zo spoedig als mogelijk recht te zetten ! Met betrekking tot mijn oude adres zijn ondertussen ook al weer enkele dagen / weken verstreken en heb ik ook nog altijd geen reactie ontvangen. Gelieve spoedig te handelen zodat wij niet nog meer moeten betalen voor onterechte facturen. Mvg,

Berichten (4)

Engie

Naar: S. D.

22/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: S. D.

22/08/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groeten,Chère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.be ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

S. D.

Naar: Engie

08/09/2023

Geachte, Ik mocht nog altijd geen reactie ontvangen op voormelde problemen en ondertussen blijven alle voorschotten wel aangetekend en betaald worden. Gelieve dringend te handelen. Mvg, Sarah De Wit

S. D.

Naar: Engie

08/09/2023

Geachte, Ik mocht nog altijd geen reactie ontvangen op voormelde problemen en ondertussen blijven alle voorschotten wel aangetekend en betaald worden. Gelieve dringend te handelen. Mvg, Sarah De Wit


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform