Terug

Problemen eindafrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

W. W.

Naar: Mega

12/06/2023

Geachte,Op 17/03/2022 ben ik overgestapt naar een andere energieleverancier. Mega heeft op 26/05/2022 een slotfactuur en eindafrekening opgemaakt en doet een terugstorting van 700.58 euro (In het leveringsadres staat een digitale meter).Op 26/05/2023 (14 maanden na de stopzetting) ontvang ik 2 annulatiefakturen van de stopzetting en wordt gevraagd om 700.58 euro te betalen. Na telefonisch contact met Mega wordt gemeld dat dit bedrag NU dient betaald te worden, maar dat ze:- geen idee hebben vanwaar de correctie komt, maar via nieuwe verbruiksgegevens (wel bizar bij een digitale meter)- dat er kosten bijkomen indien dit niet betaald wordt, maar wel eventueel een aflossingsplan kan gevraagd worden- dat het nog weken kan duren voor de 'correcte eindafrekening' kan gemaakt worden.Het is voor mij onbegrijpbaar dat ze wel weten dat er nieuwe gegevens zijn en na 14 maanden een terugbetaling van 700 euro vragen, maar ondertussen niet in staat zijn om het correcte bedrag te genereren.

Berichten (4)

Mega

Naar: W. W.

13/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

W. W.

Naar: Mega

13/06/2023

Bedankt voor uw bericht. Maar uw antwoord is geen oplossing voor het probleem. U meldt dat u 14 maand na datum correcties heeft ontvangen (bizar want de meterstand is digitaal opgenomen). Dus er zijn blijkbaar nieuwe meterstanden voor 31/01/2022 EN voor 17/03/2022 want u annuleert beide afrekeningen. Alhoewel u blijkbaar nieuwe meterstanden heeft ontvangen van Fluvius kan u op dit moment geen afrekening of slotfactuur maken, maar vraagt U wel (door annulatie van beide slotfacturen) om vandaag 700 euro te betalen, dit terwijl u waarschijnlijk een vergelijkbaar bedrag binnen x maanden terug gaat betalen wanneer er een eindafrekening kan gemaakt worden. Dus beide problemen zijn niet opgelost: overschijding redelijke termijn voor aanpassing van facturen en betalen van fakturen (welke waarschijnlijk later worden gecrediteerd) doordat annulatie en afrekening niet op elkaar zijn afgestemd. Graag een voorstel tot oplossing.Met vriendelijke groeten,Wim

Mega

Naar: W. W.

13/06/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------CX Office (NL), 13 jun. 2023 10:09 CESTBeste meneer Witvrouw,Bedankt voor uw bericht.We moeten nog de correcte meterstanden ontvangen van de netbeheerder voor we de slotfactuur kunnen aanmaken.Van de moment we dit doorkrijgen wordt de slotfactuur aangemaakt.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,AnnKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons* * *Ken je ons **ambassadeur-systeem**?Je kan je **voorschotfacturen en gegevens beheren** via je online **klantenzone** myMega.Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.Volg ons nu op **Facebook****Instagram****Twitter**--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[L60DYK-YMDGW]

Mega

Naar: W. W.

21/06/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform