Terug

problemen door onbehandelde rectificatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: Eneco

07/07/2022

Geachte heer, mevrouwOp 7 maart 2022 kreeg ik een foutieve afrekening in de bus. Mijn digitale gasmeter gaf immers meer dan 300m2 minder aan dan op de formulieren stond. Diezelfde dag vulde ik een rectificatieformulier in. De duurtijd voor de verwerking zou zes weken zijn. Na zes weken heb ik een eerste keer gebeld. Dit ben ik wekelijks blijven doen omdat mij telkens werd gezegd dat het erg druk was. Tot op heden heb ik nog steeds geen rechtzetting ontvangen. Wat zijn nu de gevolgen hiervan?1. Zij beweren dat al mijn facturen en betalingen bevroren zijn. Ik ben dus al maanden geen voorschot meer aan het betalen, wat niet volgens de afspraak is.2. Toch krijg ik aanmaningsfacturen (+ kosten) over de voorschotten die ik niet kan betalen. 3. Men wil mij niet zwart op wit mailen dat de facturen bevroren zijn, waardoor ik vermoedelijk alle aanmaningskosten ook nog eens zal moeten betalen. 4. Elke keer als ik bel, schuiven ze de vermoedelijke datum van de rechtzetting op met twee maanden. Nu zou het 1 september zijn. Ik moet echter ongeveer 350 euro terugkrijgen in plaats van 200 betalen. Nu is het 1 september, wat zal de volgende datum zijn? Ik heb hier al heel wat acties voor ondernomen: uren aan de telefoon gehangen, heel wat mailtjes gestuurd en nadat ik altijd even wordt doorgestuurd naar een nieuwe medewerker, zegt men mij doodleuk 'dat ik toch nog even geduld zal moeten hebben' en dat ik me geen zorgen moet maken, de facturen zijn bevroren. Ik heb de ombudsdienst ook al gecontacteerd, maar ook van hen heb ik nog niks gehoord. Daarbij komt dat zij bewijzen nodig hebben, maar doordat alles via de telefoon en het contactformulier loopt, heb ik geen bewijzen. Wat ik wel heb, is: * de afrekeningsfactuur* de voorschotfacturen (drie op één dag, op 30 juni) * de mails met de aanmaningen over die afrekeningfactuur* de standaardantwoorden van Eneco als ik meer uitleg vraag. Met vriendelijke groetenShana


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform