Geacht, Ik laat u weten dat ik bijzonder ontevreden ben met de levering van mijn Mercedes auto. Ziehier mijn verhaal...Na een wachttijd van 10 maanden werd mijn nieuwe Mercedes op tijd geleverd. Zover het goede nieuws. Op 5 juli kreeg ik de sleutels overhandigd van mijn elektrische wagen, een EQE 300. De volgende dag met nog geen 100 km op de teller werd ik verrast door een waarschuwingsbericht op mijn dashboard, zeggende “ aandrijfvermogen en actieradius gereduceerd”... een batterij probleem. De wagen werd uitgelezen maar blijkbaar vond de garage geen aantoonbaar probleem. hun advies was: “wellicht is het eenmalig maar als het zich nog voordoet, kom dan terug”. Gedurende het weekend heb ik twee dagen met de auto gereden. Op woensdag 12 juli, met nog geen 300 km op de teller, verscheen opnieuw dezelfde boodschap op het dashboard ditmaal met de rode vermelding “Storing batterij”. Even later kreeg ik een on-line bericht op de smartphone “De accu van uw voertuig is oververhit. Als zich rook ontwikkelt, moet u de gevarenzone ontruimen en direct de brandweer inschakelen…” Op aanraden van de Mercedes onderhoudsdienst reed ik op 13 juli met de auto naar de garage. Aangezien ik te vroeg daar was, ging ik vlug iets eten in een restaurant op 100 meter van de garage. Bij het buitengaan van het restaurant wou de auto niet meer starten. Terug hetzelfde bericht voor brandgevaar ditmaal gevolgd door “Rijklaartoestand uit. Wegslepen verboden”. Dan maar te voet naar de garage. Een technieker werd naar de auto gestuurd maar kon hem evenmin starten. Men zou de speciale Mercedes sleepdienst contacteren. Na drie uur wachten kreeg ik een vervangwagen en ik zou op de hoogte worden gehouden. Op zaterdag 15 juli had ik nog steeds geen nieuws. Wel een telefoontje van de Mechelse politie met de melding dat mijn voertuig al voor de vierde dag illegaal geparkeerd staat op een privéparking. In mijn gesprek met Mercedes kreeg ik te horen dat men mij had vergeten te zeggen dat ikzelf (als eigenaar) de Mercedes takeldienst moest bellen. Een uurtje later kreeg ik een telefoontje dat dit niet meer nodig was aangezien men de wagen van het restaurant naar de garage hadden geduwd. Mercedes zou me op de hoogte houden over het verder verloop van de batterijvervanging. Op donderdag 20 juli, nog steeds geen nieuws van Mercedes, bel ik hen zelf op. “Ja, we zijn ermee bezig maar we moeten eerst goedkeuring krijgen om de batterij te vervangen”. Op woensdag 26 juli nog steeds geen nieuws. Dus een volgende telefoon naar Mercedes. De uitleg die ik kreeg was: “Alles is in orde voor de vervanging van de batterij. Het probleem is dat de uitvoerende persoon op verlof is. Volgende week maandag (31/07) zal dit gebeuren en dinsdag zal ik daarover meer kunnen vertellen”. Dinsdag 1 augustus geen nieuws. Woensdag 2 bel ik terug naar Mercedes. Ditmaal krijg ik te horen… “er is nog niets gedaan aan de wagen aangezien het plotse probleem met mijn wagen geen voorrang krijgt op de geplande interventies van de andere auto's. We volgen de voorgeschreven procedures en om eerlijk te zijn, zal uw wagen waarschijnlijk niet hersteld zijn voor september!”Dit is nu voor mij een brug te ver. Het gaat hier om een splinternieuwe elektrische wagen die geleverd wordt met een productiefout aan de batterijen. Een wagen, kostprijs 86.000 €. En dit gaat 2 maanden duren alvorens ik mijn wagen terug zie!. Intussen kreeg ik wel een vervangwagen... een Mercedes A klasse diesel met twee versleten banden en waarvan het onderhoud reeds 5000 km over tijd is. Is dit de kwaliteit en service dat Mercedes zo hoog in hun vaandel draagt? Niet te verwonderen dus dat ik zeer ontgoocheld ben in Mercedes.Met beleefde groeten,Flor Goossens