Terug

Problemen- blijkbaar 2de boeking én reisvoucher

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. B.

Naar: CORENDON

09/01/2021

Beste, op 19/01/2020 maken we een boeking bij Corendon voor een All in reis naar Turkije van 6 juli t/m 13 Juli twv 2055€. Dit werd onmiddellijk en geheel betaald. 20 jan 2020: ik ontvang een mail n.a.v de reservatie en we krijgen de factuur en de bevestiging.21/02/2020: Mail ivm visumvrije doorgang5/06/2020: Mail ivm 'corona' advies15/06/2020 om 20u50 Omruilen geboekte vakantie17/06/2020 om 14u15': mail corendon dat ze de reis nog niet hebben omgezet. er waren nog vragen ivm koffers en terras19/06/2020: Annulatie van de reis door Corendon19/06/2020: 15u33' naar aanleiding van u reservering ontvangt u hier de bevestigingIk heb de boeking voor u omgezet, de factuur/bevestiging heb ik naar u gestuurd, uw nieuwe reserveringsnummer is 341982519/06/2020: Uw tegoedbon 3402650 is beschikbaar in uw account14/09/2020 laten wij weten dat we graag de tegoedbon terugbetaald zien.22/12/2020: Onlangs heeft u een reis geboekt bij Corendon International Travel B.V.Graag willen wij u informeren, dat wij nog geen (volledig) voorschot van uw reservatie hebben mogen ontvangen. Wellicht is deze betaling aan uw aandacht ontsnapt. Conform de Algemene Voorwaarden verzoeken wij u alsnog zorg te dragen voor het voorschot.Uw gegevens zijn:Reservatienummer/Boekingsnummer: 3419825Klantnummer: 3431707 Vertrekdatum: 12.07.21 Factuurbedrag: € 2234,00Het voorschot: € 819,60Dus op 8 januari neem ik contact op met corendon om te horen wat er aan de hand is. Ze vertellen mij dat er een 2de reis geboekt werd en dat het voorschot moet betaald worden. Als ik zeg dat ik daar geen weet van heb, dat wij een tegoedbon hebben ,houden ze voet bij stuk dat ik moet betalen of annuleren met verlies!!!Ik begrijp dat 'Corona' alles moeilijk heeft gemaakt voor hen én voor ons. Maar als reisorganisatie weet je toch ook dat je, met een tegoedbon, geen dubbele reis boekt. Naar hetzelfde land, hotel en op de zelfde datum.Dus nu heb ik én tegoedbon van 2055€ én zou ik voorschot moeten betalen van 819.34€ voor een reis dat ik niet wil. Ik wil zelf kiezen waar ik ga en wanneer ik ga. En ik wil dat dit betaald wordt met mijn tegoedbon.Kunnen jullie mij helpen aub?Met vriendelijke groeten,Baeyens - Teichmann

Berichten (1)

CORENDON

Naar: I. B.

18/01/2021

Beste meneer Teichmann,Bedankt voor uw bericht.Wij hebben uw boekingen erbij gepakt en doorgenomen.U heeft op 19 januari 2020 een boeking gemaakt onder het nummer 3402650, helaas heeft Covid-19 ervoor gezorgd dat er ontwikkelingen ontstonden waardoor u niet meer op vakantie wilde gaan. Op dat moment was het niet mogelijk om de boeking kosteloos te annuleren. Wij hebben u de mogelijkheid geboden om de reis om te boeken naar 2021, u heeft het formulier ingevuld. Naar aanleiding daarvan hadden wij nog vragen aan u voor de bagage en kamertype.Het eerste reserveringsnummer 3402650 is door ons kosteloos geannuleerd en een voucher voor uitgegeven en de nieuwe boeking die u in het formulier heeft aangegeven is voor u ingeboekt onder een ander nummer 3419825. Omdat dit een nieuwe boeking is en dat u zelf heeft aangegeven dat u de oude boeking wilde omboeken is het in werking gezet. Met de omboeking met u akkoord gegaan met de voorwaarden en de betalingsverplichtingen. U kunt u aanbetaling doen met de voucher die u van ons heeft ontvangen op het eerst geboekte nummer 3402650.Wij kunnen de boeking niet kosteloos voor u annuleren, als wij geen aanbetaling ontvangen zal de boeking tegen kosten worden geannuleerd.Wij gaan ervan uit u voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groetWith kind regards,SabrinaClientenserviceQuality Control teamCorendon International Travel B.V.Postbus 3491170 AH BadhoevedorpTelephone: +31 23 530 75 96Email: clientenservice@corendon.nlwww.corendon.nlThink before you print! Do you really need to print this e mail' Save energy and paper.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform