Terug

Problemen bij terugbetaling van gemaakte extra kosten door annulatie internationale trein

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. C.

Naar: NMBS

25/08/2023

Beste,We hadden voor vrijdag 12 mei tickets voor de TGV van Brussel-Zuid naar Aereport CDG met referentie LKDGRRX.Deze trein werd geannuleerd, hoewel de NMBS app (waarvan ons werd gemeld dat we die altijd moesten raadplegen) tot het laatste moment, zelfs tot lang na de annulatie, bleef aangeven dat de trein gewoon zou rijden.In het station, met de app die nog steeds weergaf dat de trein zou rijden, dan last minute een alternatieve oplossing moeten zoeken om alsnog op de luchthaven van Charles De Gaulle te geraken. Enige optie was daar één van de laatste Thalys tickets te kopen.Indien de NMBS correcter had geïnformeerd hadden we mogelijks nog andere alternatieven gehad.Na contact met de klantendienst van NMBS kregen we wel terugbetaling van de geannuleerde trein, maar niet van de last minute extra kosten om alsnog op bestemming te geraken.2 x Thalys ticket voor in totaal 248 euro, en in tegenstelling tot onze originele geboekte reis naar de luchthaven zelf, was er geen andere mogelijkheid dan een internationale trein naar Paris-Nord, en dan nog een extra trein van daaruit richting luchthaven. (kost van 22,90 voor 2 tickets)Wij verwachten dan nog compensatie voor de extra gemaakte kosten.

Berichten (2)

NMBS

Naar: S. C.

31/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

NMBS

Naar: S. C.

31/08/2023

Beste,We hebben de klacht van de heer Cossaer nogmaals bekeken en blijven bij ons standpunt.De heer Cossaer boekte bij ons tickets van Brussel-Zuid naar Aeroport Cdg TGV (heen op 12 mei 2023 en terug op 20 mei - referentie LKDGRRX).De heenreis (voor 2 passagiers) bedroeg 96.00 euro. Aangezien hun TGV werd afgeschaft werd dit bedrag teruggestort. De terugreis werd "gebruikt" en wordt bijgevolg niet vergoed. De heer Cossaer kocht nieuwe tickets die duurder waren. De tickets werden gebruikt en deze trein reed volgens planning. We kunnen deze meerkost niet compenseren of terugbetalen.Vriendelijke groeten, SandraCustomer care OfficerMarketing SalesCustomer Care Internationalwww.nmbs.be10-14 B-MS.1425 Hallepoortlaan 40, B-1060 BrusselNationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) NV van publiek rechtFrankrijkstraat 56 1060 Brussel BTW BE 0203.430.576 RPR BrusselDeze e-mail en de eventuele toegevoegde bestanden kunnen informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of wordt beschermddoor intellectuele eigendomsrechten. Zij zijn enkel bestemd om gebruikt te worden door de bovenvermelde geadresseerde(n).Het gebruik van de inhoud ervan door andere personen dan de aangeduide geadresseerde(n) is verboden.Hebt u deze e-mail per vergissing ontvangen, gelieve dan de afzender via telefoon of e-mail te verwittigen en het materiaal vanalle computers te verwijderen. Alle bestanden die naar en door NMBS worden verzonden, kunnen worden gecontroleerd ophun conformiteit met interne beleidsregels om de belangen van de onderneming te beschermen en potentieel schadelijke softwareuit te schakelen. Volmachten en machtigingen moeten worden gecontroleerd en zijn verkrijgbaar op aanvraag.Als NMBS hechten wij veel belang aan de tevredenheid van onze klanten, mogen wij u daarom vragen om even de tijd te nemen en de onderstaande enquete volledig te doorlopen.In welke mate bent u tevreden met ons antwoord op uw reactie?Klik hieronder op het antwoord dat u wenst te geven.Uw antwoord, de inhoud van uw oorspronkelijke vraag en uw persoonsgegevens helpen ons onze dienstverlening te verbeteren.Om deze bijlage te kunnen openen dient u Acrobat Reader te installeren ':get.adobe.com/reader/'.Uw privacy is belangrijk voor ons en we doen dan ook al het nodige om deze te respecteren. Uw persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden door NMBS, NV van publiek recht (Frankrijkstraat 56, 1060 Brussel) en haar onderaannemers. We bezorgen uw gegevens nooit zonder uw toestemming aan derden die deze zouden gebruiken om hun eigen producten of diensten aan te prijzen. Meer informatie*** IRecNo:[] SrvReqNo:[82245275] SubjNo:[26566612]: Deze lijn niet verwijderen aub ***Oorspronkelijke tekst


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform