Terug

problemen bij retourneren van ( te luide en niet voldoende koelende) airco

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. H.

Naar: bol.com

28/08/2020

Enkele weken geleden bestelde ik via bol een airco db 65 genaamd silent... Wij hebben deze éénmalig aangestoken en laten draaien maar deze maakte een OORVERDOVEND lawaai en hij koelt ook de ruimte onvoldoende terwijl wij ruim voldoende BTU hebben genomen gezien de te koelen m3. Wij hebben dit dadelijk laten weten aan bol maar de verkoper liet ons weten dat een airco na eenmalig gebruik ONVERKOOPBAAR is en ze enkel deze terug willen aanvaarden indien wij tussen de 50 en 150 euro van ons aankoopbedrag willen laten vallen. Uiteraard gaan wij hier niet mee akkoord! Toevallig heeft een collega van mijn werk op hetzelfde moment ook bij bol een airco gekocht maar bij een andere verkoper. Zij heeft deze ook éénmalig gebruikt en weer retour verzonden en zij kreeg ZONDER probleem haar geld terug! Wij hebben dit aan bol laten weten samen met de mail van mijn collega die zij kreeg van bol met het bewijs van de terugbetaling. Desondanks blijft bol en die verkoper weigeren ons volledig bedrag terug te betalen en ze hebben nu zelfs de retour geannuleerd zogezegd op onze vraag terwijl dit NIET zo is! Wij hebben meermaals aan bol en de verkoper laten weten dat je geen airco kan testen en zien hoeveel db hij maakt en of hij voldoende koelt zonder deze 1 keer in gebruik te nemen! Dat is toch onmogelijk??? Wij kunnen begrijpen dat ook al heeft die slecht 1 keer gedraaid dat eventueel de filter eens dient uitgespoeld te worden maar MEER dan dat kan er niet nodig zijn en dat kunnen wij ook doen voor het toestel weer te retourneren. Mijn collega heeft zelfs dit niet moeten doen. Om dan 50 tot 150 euro van ons aankoopbedrag af te trekken vinden wij niet gepast! Wij willen de airco wel degelijk retourneren én ons volledig aankoopbedrag terug! Wat kan voor de ene klant moet ook kunnen voor de andere! Als airco's vallen onder de noemer onhygiënische producten dan moet dit ook op de site van bol zo vermeld staan. Een leek kan niet weten dat dit zo is en nogmaals een airco MOET je toch eerst eens kunnen aanzetten om te weten of deze niet teveel kabaal maakt en voldoende koelt? Je kan ook geen koelkast retourneren alvorens eerst te testen of deze wel werkt en voldoende koelt. Sorry maar het lawaai is ENORM en dat kunnen wij niet op voorhand weten. 65 db is het ZEKER niet en er is geen mens die met zo een kabaal kan slapen! Wij verwachten dezelfde service als mijn collega, niet meer maar ook niet minder!

Berichten (4)

bol.com

Naar: V. H.

29/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

V. H.

Naar: bol.com

30/08/2020

DATA NOT AVAILABLE

bol.com

Naar: V. H.

31/08/2020

Beste meneer/mevrouw,Bedankt voor het doorgeven van de klacht. Ik zou graag met je mee willen kijken. Alleen heb ik dan wel een bestelnummer nodig.Ik wil je verzoeken om het bestelnummer door te geven. Zodat we even met je mee kunnen kijken.Met vriendelijke groet,Ouissalbol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ---- To: klantenservice@bol.com Subject: Klacht - problemen bij retourneren van ( te luide en niet voldoende koelende) airco - (CPTBE01023574-30) Date: 30 augustus 2020, 15:06 [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]

V. H.

Naar: bol.com

01/09/2020

Bestelnummer1133178301.Nogmaals, de klacht ging doorgegeven worden aan jullie hoofdkantoor en TEN LAATSTE VANDAAG gingen wij hiervan bericht ontvangen.Wij hopen dan ook dat wij hierop kunnen rekenen en vandaag een positief antwoord mogen ontvangen.Anders gaan wij verder met deze klacht.Veronique Herman


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform