Terug

problemen bij overstap easy switch

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. M.

Naar: Scarlet

15/10/2021

Beste , ik bestelde , na de profielbepaling van test aankoop,een scarlet trio. Enkele dagen later krijg ik een telefoon, en een bevestgingsmail, dat alles keurig is verlopen via easy switch.Kort daarop komt er een brief met ingesloten chipcard om mijn telefoon aan te passen. Ik volg de instructies en bel voortaan via scarlet. Ondertussen ben ik naar de winkel van Proximus in Lier geweest ivm een klacht over aanrekeningen op mijn telefoon waar ik totaal niets van afweet. De vriendelijke meneer, zegt dat ik waarschijnlijk iets heb aangeklikt zonder het te weten en regelt een anulatie van de bestanden die de extra kosten veroorzaken. Dezelfde problemen doen zich echter ook voor bij scarlet, Hier kan men mij echter niet helpen!!!Bovendien kom ik te weten dat ook de installatie van mijn scarlet trio niet kan doorgaan. Dit verbaast me geweldig! Scarlet kan dus niet leveren wat ik gevraagd heb, maar haalt wel mijn telefooncontract binnen. Indien ik dit had geweten was er zeker geen deal geweest . Ik bespaar nu niks ! Integendeel ik betaal meer voor een slechtere dienstverlening ! Is dit allemaal wettelijk ? Verder heb ik ook vragen ivm de betaling van de diensten waarvan ik niets weet. Ik betaal duidelijk aan de provider, die dan verder betaald aan de ongewenste diensten leverancier. Door deze onfrisse praktijken worden honderden mensen gedupeerd, was laatst te horen in het radio 2 programma 'de inspecteur' ! Je hebt als klant geen enkel verweer ! Normaal zou ik mijn abonnementsgeld betalen en de extra diensten absoluut niet omdat die volgens mij nooit gevraagd werden. Maar dat is blijkbaar bij proximus en scarlet onmogelijk. Ik vind dit compleet onaanvaardbaar en eigenlijk gewoon diefstal.

Berichten (1)

Scarlet

Naar: L. M.

16/11/2021

Beste,We hebben de klacht CPTBE01378695-34 met als Scarlet referentie 20014785 in behandeling genomen.Wanneer een inschrijving binnenkomt wordt op de achtergrond meerdere testen uitgevoerd op de lijn. Daar bleek dat uw Scarlet Trio bestelling door technische reden niet opgeleverd kon worden en werd daarom stopgezet. Indien gewenst kan ik proberen om het opnieuw in te geven. Daarvoor heb ik eerst uw toestemming nodig.Het Scarlet Mobile Red Mobile is onafhankelijk. Het zijn twee verschillende systemen die de bestelde producten beheren. Dit is ook de reden waarom het Scarlet Mobile abonnement wel geactiveerd werd.Betreffende de facturatie, is er hier sprake van buitengewone verbruik. Het abonnement geldt voor 300min oproepen, onbeperkt sms'en en 0,5GB. LiveFootball.tv en dergelijke zijn betalende diensten en worden altijd aparte aangerekend.Met vriendelijke groeten,Valerie D.Scarletscarlet.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform