Geachte mevrouw/heer,
Op 06/07/25, heb ik een pakket opgehaald bij MUNIR SUPERMARKET te Gent in de Bagattenstraat 137.
Ik stel echter vast dat mijnheer mijn pakket niet wou afgeven zonder mijn ID in ontvangst te nemen ondanks het zonder kan en mag.
Dit heeft geleid tot een zeer onaangename ervaring, ik had de barcode en email van Post NL samen met de verzendingbevestiging van de app (Ibood) waar ik heb besteld. Nergens stond er geschreven noch vermeld dat ik mijn pas moest afgeven. Dit is geen officieel gebouw met opgeleide PostNL personeel dat gekend is met GPDR en een betrouwbaar systeem. Het pakket is daarbovenop niet aangetekend, en op de persoon zijn software was er een optie om het pakket zonder ID op te halen (voorlaatste optie op zijn interface). Mijnheer zat ook te argumenteren met een nederlandstalige inteface terwijl hij zeer gebrekkig nl spreekt, hoe kan je normaal communiceren over een complexere situatie? Dat gaat gewoon weg niet, het voelt na een tijd even nuttig als roepen in de woestijn, het slaat op niets.
UIteraard weigerde mijnheer de optie zonder ID, hij was zeer koppig en op het randje van agressief en liep plots weg met men pakket.
Ik bestel regelmatig bij Ibood en heb nog nooit in deze situatie gezeten.
Ik vetrouw in alle eerlijkheid zulke praktijken en winkels niet met mijn vetrouwlijke gegevens, aan hun wil ik men pas en gegevens niet delen, zeker niet in tijden waar je snel en makkelijk mensen digitaal oplicht.
Verder heb ik naar de politie gebeld om voor meer informatie, ik heb de hele situatie uitgelegd en ik kreeg gelijk wat batreft men privacy en ID. Deze persoon hoort dit niet te doen.
Heel weinig mensen beseffen dat men vaak een risico oploopt en daarom net richt ik mij tot u om deze grijze zone te verhelderen.
Het is niet normaal dat deze persoon u zomaar mag weigeren en dreigt u bataalde pakket terug op te sturen waarmee uw eigen kosten oplopen en veel tijd verliest.
Met vriendelijke groet,
Yassine NAji