Terug

problemen bij het verkrijgen van een rechtsbijstand

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. S.

Naar: Belfius Banque/bank

10/03/2024

Beste, Ik Geoffrey Scorier ben verzekerd bij Belfius. Dit voor mijn auto motor familiale en brandverzekering. Tot op heden ging alles naar behoren. Tot ik voor de eerste keer mijn ketel probeerde in te brengen via de verzekering wegens lekkage na lange duur kwam het erop neer dat ze niet wouden tussenkomen. Ook weer excuses gaan uitzoeken om het niet te doen. Ok geen probleem voor mij heb gewoon een nieuw ketel gekocht. Nu krijg ik een verkeersovertreding 3 achter elkaar (met mijn motor) niet echt hetgeen waar ik fier mag over zijn maar het is gebeurd. Ik wetende dat ik recht heb op versterking voor de rechtbank heb ik beroep gedaan op 'Intolaw' om mij te verdedigen met de dagvaarding. Die stappen onderneem ik al van april 2023 bij intolaw. Ik kan je de heen en weer mails al bewijzen. 6/8/23 heb ik een document van Belfius moeten invullen voor mij te helpen. Nu krijg ik 19/2/24 (6maand later) een brief van Belfius waarin staat dat ze zich terugtrekken en mij niet gaan verdedigen. Dit door het feit dat ik in het verleden ben benadeeld door de rechter in 2007,2010 en 2017 . NA onderzoek van mijn eigen (niet meer wetende wat dit was), 2007 (17 jaar geleden) blijkbaar zou ik een verkeersboete hebben gehad met resultaat boete van 165 euro en 10 dagen rijbewijs in beslag. 2007 (17 jaar geleden! ) heb ik een ongeval gehad, De eerste keer had ik mijn rechtszaak verloren waar ik hierop in beroep ben gegaan en dan deze rechtszaak gewonnen (burgerlijk vlak). Deze is uitgesproken in 2010 (ongeval van 2007) strafrechtelijk heb ik verloren en een boete met rijbewijs in beslag. - 2017 boete omdat ik aan de school van mijn kinderen voor de deur geparkeerd zou zijn (daar bijna nooit plaats ) ik had de aantal meters niet gerespecteerd van een oversteekplaats en mijn 4 richtingaanwijzers gebruikt, mijn kind was toen 4 jaar kan ik moeilijk alleen uit school laten gaan en weet ik veel hoeveel stappen. Ik had mijn 4 richtingaanwijzers aangezet en ik heb hierdoor een boete gehad. Als we dit samen bekijken spreken we over 2 dossiers die meer dan 10 jaar oud zijn en dat laatste is niets vergeleken met hoe Belfius mij aanwijst ' un recidiviste' Ik heb Belfius gebeld en blijkbaar zouden we dit nooit hebben gemeld bij het aanvangen van een verzekeringscontract bij hun. Idd we hebben dit nooit benoemd want dat is ons ook nooit gevraagd geweest! De dag dat we een verzekering hebben aangegaan bij hun zijn alleen de standaardvragen gesteld 'persoons gegevens auto gegevens familiale ' maar nooit het feit of we eerdere overtredingen hebben gehad. Het zijn zelf geen document die we persoonlijk hebben ingevuld dat is de bankier zelf die dat invulde op digitale wijze en ons de vragen stelde. Had ik dat geweten had ik geweten had ik zeker en vast vermeld aangezien het een 'Old case' was, en hiervoor ben ik bestraft geweest. Maar ja idd ik heb dat document ondertekend maar het is te gemakkelijk om mij te zeggen dat ik akkoord ben gegaan met hun contract dit omdat ik getekend heb, 1. Ik heb dat document alleen getekend en geantwoord op zijn vragen 2. Het contract op zich bestaat onder 1 ste deel 3 pagina's , 2 de deel 4 pagina's en derde deel 8 pagina's. Als dit zo een belangrijk gedeelte zou zijn dan zouden ze dat toch vragen dacht ik ? Bovendien is het niet zo dat oude dossiers niet meer geldig zijn? Ik vroeg die dame van rechtsbijstand wat dit zou veranderd hebben moest ik mijn 'vergeten' verleden zou opgesomt hebben. Ze zei dan hadden we die rechtsbijstand aanvaard hebben. Dus wat veranderd er effectief? Ik denk nu na de 2 de keer dat het gewoon zoeken is om niet te helpen, het kleinste ding gebruiken om het uiteindelijk niet te doen. Wij betalen per jaar 2000 euro voor al onze verzekeringen bij Belfius. Maar voor wat? Ondertussen is mijn rechtszaak 2/4 aanstaande en ben ik geen stap verder. Idd ik was het door alle stappen ik eerder had genomen met Intolaw is voor niets geweest en dit te danken aan Belfius. Maar nu betalen voor iets dat ik niet kan krijgen is gelijk mijn geld in de vuilbak te gooien. @testaankoop ik heb alle contracten ter beschikking alsook het heen en weer mails ivm dit dossier. Enige wat ik wil is dat contract zijnde hetgeen waar ik ook voor betaal opgepakt word en geholpen word tijdens mijn rechtszaak van 2/4. Het minste wat Belfius kan doen. 2000 euro per jaar betalen voor 0 dekking vind ik alles behalve rechtvaardig, en geeft me 0,00 vertrouwen in dit verzekeringsmaatschappij. MEt vriendelijke groeten, Scorier Geoffrey

Berichten (3)

Belfius Banque/bank

Naar: G. S.

12/03/2024

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------

G. S.

Naar: Belfius Banque/bank

07/04/2024

Beste Test aankoop, ik heb idd 3/4 antwoord gekregen, mijn rechtszaak was 2/4. Hun antwoord luid net hetzelfde als eerder. En ik blijf nog steeds op mijn standpunt dit is me NOOIT gevraagd geweest. De vraag in het contract luid " Vous déclarez que la/les garanties(sà demandées(s) n'est (ne sont) pas une reprise de risques qui sont ou étaient assurés auprès d'une autre compagnie. Vous déclarez que vous-même ou un des conducteurs mentionnés: - n'avez jamais été condamnés pour infraction au code de la circulation routière et n'avez jamais fait l'objet d'une suspension ou d'un retrait de permis de conduire. - n'avez jamais été soumis à une mesure spéciale imposée par une autre compagnie d'assurances. we hebben dat document effectief getekend maar nooit of nooit is dit gevraagd geweest. Wij hebben dus besloten ons ervaring te delen om te vermijden dat andere mensen op die manier bedrogen worden. Alsook hebben we besloten om brand, familiale moto en autoverzekering ginder stop te zetten. Dit alsook onze rekeningen die bij Belfius opende zijn. Ik wil nooit meer iets te maken hebben met zo een rampzalige service. Zoveel geld moeten betalen voor 0,00 euro service. We zijn er klaar mee. Uiteindelijk is het te laat de rechtszaak is al voorbij. Met vriendelijke groeten, Scorier

Belfius Banque/bank

Naar: G. S.

09/04/2024

BesteGraag bevestigen we de ontvangst van uw e-mail. We willen u hiervoor bedanken.We sturen ons antwoord rechtstreeks naar onze klant.Met vriendelijke groetenKlachtenbeheer-----------------------------------------------:www.belfius.be/maildisclaimer.htm-----------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform