Terug

Problemen bij betaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. L.

Naar: LIDL BELGIUM

03/12/2019

Beste, Ik stond aan de kassa met 2 kant-en-klare maaltijden van Chef Select. De prijs was 9,98 euro. Ik had 20,98 vast in mijn handen. De kassier weigerde mij 11 euro terug te geven. Hij zei dat hij het bedrag moest afronden. Ik ben hier niet mee akkoord!! Ze hadden mij de dag ervoor gezegd dat ik in de winkel nog degelijk kon betalen met 1 en 2 centjes. De kassier wou mijn 0,88 cent niet aanvaarden en heeft mijn briefje van 20 euro aanvaard. Daarop kreeg ik 10 euro terug.

Berichten (1)

LIDL BELGIUM

Naar: L. L.

13/12/2019

Beste,Bedankt voor uw melding.Sinds 1/12/2019 zijn wij wettelijk verplicht om de afronding toe te passen op het totale bedrag van de verkoop dat cash wordt betaald. Deze cashbetalingen worden voortaan afgerond naar het dichtste veelvoud van 5 cent. In dit geval werd het te betalen bedrag van Eur 9.98 afgerond naar Eur 10. Wij hebben deze informatie doorgestuurd naar de desbetreffende klant: Afronding van cashbetalingenGezien de wettelijke aard van de situatie was de kassier genoodzaakt om de klant te melden dat zij geen Eur 11 kon terugkrijgen, wanneer zij zou betalen met Eur 20.98. De 1 en 2 centen blijven een geldig betaalmiddel, mits de klant in het totaal een bedrag van Eur 10 betaalt.Deze wettelijke bepaling werd gea¯ntegreerd in het kassasysteem. Wij danken u voor uw begrip.Met vriendelijke groeten, Customer Service Lidl Belgium GmbH and Co. KG For more information about our privacy policy, please click on the following link for FR or NL Information contained in this e-mail and any attachment is confidential and is intended for the use of the addressee only. If you are not the intended recipient please notify the sender immediately by returning this e-mail and delete this message from your system. Any dissemination, distribution, copying or other use of this information without our prior consent is strictly prohibited. .


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform