Terug

Problemen bij aansluiting, bereikbaarheid, fouten, vertraging,..

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Proximus

06/12/2023

Wij zijn pas verhuisd en hebben internetaansluiting aangevraagd bij Proximus. Omdat ik voldoende kennis heb, vroeg ik een modem zonder installateur. Ik vond het absurd om iemand te laten komen om twee kabels te connecteren. Het adres werd foutief overgenomen, zonder busnummer, waardoor ons internet op een niet bestaand adres werd geactiveerd en onze modem dus niet werkte (ook al stond ons busnummer op de factuur en alle overige contactgegevens). Na met 9(!) medewerkers van de klantendienst van Proximus te spreken, hadden ze elk hun oplossing(en) die niet werkte(n). Integendeel, vaak maakten ze de dingen zelfs erger of veranderden ze afspraken, omdat het systeem niet toelaat aanpassingen te doen en het dus telkens opnieuw moet worden ingegeven van 0. Hierdoor werden ons ook 2 bbox'en toegestuurd welke we nog eens mochten gaan retourneren (de eerste) via de post.Uren bellen en chatten levert niets op. De website van Proximus, waar je alles zou moeten kunnen aanpassen, leidt telkens enkel naar dode links. Dit werd getest op meerdere, verschillende toestellen (tablet, pc, laptop, gsm). De promotie -die lopende was en we oorspronkelijk bij de aanvraag kregen- waren we kwijt, waardoor we opnieuw de klantendienst dienden te contacteren om dit in orde te brengen. Uiteindelijk werden er 3 techniekers naar ons aders gestuurd, op 3 verschillende data. De mails die ik ontving -waar ik de datum zou kunnen aanpassen- geeft opnieuw een link naar een portaal op de website dat niet werkt, opnieuw op meerdere toestellen. De eerste op een vrijdag, waarvoor mijn vriendin thuis bleef van haar werk, maar nooit iemand is komen opdagen. De tweede kwam de week nadien, hoewel we intussen reeds 2 weken (!) zonder internet zaten. (Gelukkig hebben wij onze gsm niet overgezet op dat abbonnement of we konden niet eens van thuis werken via 4G). Uiteindelijk heeft die technieker het issue opgelost en was heel begaan en medelevend met onze situatie. Hij heeft zelfs meerdere keren teruggebeld de dagen nadien om te vragen of alles werkte en in orde was. Deze persoon nam onze vorige modem, die wij dienden te retourneren, mee en ging dat in orde brengen nadat hij een ander type modem heeft geinstalleerd. (Internet box ipv Bbox)Iets later ontvangen wij opnieuw een communicatie dat een technieker zou langskomen, maar na een telefoontje van die technieker -die voor een gesloten deur stond- is die weer vertrokken. Alsof dit nog niet genoeg was, ontvingen we vandaag onze eerste factuur waar wij dienen te betalen voor twee installateurs, 4 internetabbonementen, en een installatiekost op twee verschillende adressen (met én zonder busnummer), samen goed voor 300 euro. Ookal hebben wij in november maar één week van hun internet kunnen genieten? Na opnieuw te bellen naar de klantendienst en het hele verhaal opnieuw te moeten uitleggen, werden veel van de kosten kwijt geschilden, maar kon er ons geen nieuwe factuur gestuurd worden. Wel werd ons een e-mail beloofd met welke kosten we wel dienen te betalen, welke na een uur en half nog steeds niet werd ontvangen. Toch dien ik nu betalen voor een technieker die nooit had moeten langskomen als alles (waaronder ons busnummer) correct werd overgenomen? Want als Proximus het zelf niet weet, hoe kan ik het dan nog begrijpen? En dit alles (weken van stress, uren bellen, chatten en sukkelen) voor DSL internet.Want Fiber is niet aanwezig in onze straat waar een blok van 20 appartementen staat, in een gemeente in de rand van Brussel...

Berichten (1)

Proximus

Naar: A. C.

13/12/2023

Dag mevrouw ,, Dag menheer,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-12-06-11.54.22.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921004069625]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921004069625]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform