Terug

Problemen betaling via credits

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: AIRBNB Belgium

21/04/2024

Beste,op 27 november boekten zij een trip naar rome voor 5 april ter waarde van 936,06 euro met giftcards die we met extra korting konden kopen.op 5 april, de ochtend van vertrek, werd de booking geanuleerd met de boodschap : You have been refunded in full for the amount of CA$311.09, but however this amount has been credited to your rebooking credits for 72 hours. If the credits are not utilized in 72 hours then this amount would be refunded back to your original payment method.Dit was het verkeerde bedrag, en was ook niet beschikbaar op onze rebooking credits. Omdat wij met 2 kinderen graag een verblijf hadden bij aankomst hebben wij via het platform een nieuwe kamer geboekt met mastercard, die dubbel zo duur was voor iets van gelijkaardige kwaliteit, met de gedachte dat de (nog niet gestorte) rebooking credits hiervoor gebruikt zouden worden.Na meerder pogingen om dit na de reis recht te zetten en waaarbij ook gevraagd werd onze bankrekening te controlleren, blijkt dat het platform weigert om de credits te gebruiken voor de booking die gedaan werd. Aldus werd het volledige bedrag van 1.899,65 euro van de mastercard gehaald en werd ons airbnb credits gegeven ter waarde van 936.06 euro.Deze credit hadden echter een deel van de omboeking moeten bevatten en het is niet aan de orde om nu een bedrag van bijna 1000 euro langs de kant te zetten voor een toekomstige reis. Dus niet alleen bezorgt het platformnaast de stress van een annulatie op de dag zelf, en naast een verdubbeling van ons budget voorzien voor verblijf ons nu ook nog eens een finaniciele lening aan hun platform die door ons niet voorzien werd. Dat de last minute booking tot een veel duurder verblijf leidde laat ik nog buiten beschouwing. Op zijn minst zou de omzetting van het bedrag dat oorspronkelijk via giftcard betaald zou worden maar dat nu via mastercard betaald werd gewenst zijn. Het lijkt me ook logisch dat gezien de ganse investering van tijd die men van ons verwacht en de weerstand die men geeft men ook de servicekosten die airbnb aanrekent van 259,65 euro ook laat vallen. De service die geboden werd helpt niet, maar werkt tegen dus het lijkt me ook logisch dat dit neit in rekening gebracht wordt. Dit alles wordt alleen nog maar erger gemaakt dat volgens een TOS voor Hosts ze de host die annuleerde waarschijnlijk ook nog kosten aangerekend hebben. Op het einde van de rit lijkt het alsof het platform op iedere stap in dit debacle er zelf beter van geworden werd.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform