Terug

Problemen aansluiting vaste lijn

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. C.

Naar: Proximus

08/12/2020

Mijn moeder is opgenomen in ene RVT begin Nov en had onmiddellijk aanvraag voor aansluiting gedaan bij proximus, was voorzien voor 7 Dec, gisteren heeft de technieker zich zogezegdaangemeld en is terug vertrokken met als reden, bewoner niet aanwezig, terwijl in het home 186 bewoners zijn die vanwege permanent aanwezig zijn, naast nog eens een 60-tal personeelsleden en een receptie die 24/24 bemand is. Het RVT was verwittigd en een technieker van het RVT stond klaar om de technieker van Proximus bij te staan. Dit is gewoon lachen met de mensen en zeggen dat service hen niet interesseert. Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met het call center en die persoon vertelde me dat het opgegeven adres inderdaad juist was. Hij zei dat iemand me ging opbellen om een nieuwe afspraak te maken, hij vertelde me dat het waarschijnlijk terug een maand zou duren. Tot op heden nog niet gecontacteerd en waarschijnlijk, volgens de persoon in het call center terug een wachttijd van 1 maand. Ik vind dit ronduit ONPROFESSIONEEL en schandalig. En ondertussen maar eclame maken met de slogan: Corona, Proximus helt u door de crisis heen. Mijn moeder zit in een RVT en door de Covid crisis verstoken van alle bezoek op 1 persoon na. Haar enig contact met de buitenwereld zijn de familieleden die haar telefonisch kunnen bereiken, en na een lange wachttijd van één maand komt er minstens nog een extra maand uit door de gebrekkige dienstverlening van Proximus, DANKUWEL PROXIMUS. Mijn moeder was jarenlang uiterst tevreden over de diensten van Telenet en ze is nog zelfs niet aangesloten bij Proximus en de problemen beginnen al. Toch maar eens aankloppen bij de Directie indien ze niet gaan overschakelen op Telenet? Trouwens het personeel vertrouwde me toe dat de problemen met aansluitingen bij Proximus legio zijn en ook niet tevreden van hun dienstverlening naar andere bewoners toe. Al geprobeerd te mailen naar Proximus maar hang er hoeploos lang ana de lijn zonder maar één persoon aan de lijn te krijgen. Dan maar geprobeerd te mailen maar dat lukt ook niet want het systeem herkent mijn email niet (waarschijnlijk omdat het een telenet adres is???) maar krijg wel een mail van Proximus op hetzelfde emailadres om te zeggen dat er geen bewoner aanwezig was toen de technieker zich aanbood gisteren ... strange ... Een valse start dus en wat erger is je laat een eenzame bejaarde die al een maand lang aan het wachten was op een verbinding met de buitenwereld gewoonweg in de kou staan, je beloofde telefoon die mij gisteren reeds was beloofd heb ik nog altijd niet ontvangen, ik kan je niet emailen en de lijnen zijn hopeloos bezet ....shame on you Proximus!!!!!!

Berichten (5)

Proximus

Naar: V. C.

09/12/2020

Geachte mevrouw, Geachte heer,Hierbij bevestig ik dat ik uw aanvraag in behandeling heb genomen. Ik neem zo snel mogelijk telefonisch contact met u op. Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192972076095]

V. C.

Naar: Proximus

11/12/2020

Beste,Desondanks mijn klacht was mijn klacht na drie dagen nog niet eens toegewezen aan iemand, boerenbedrog van de bovenste plank dus. Ik heb gisteren en vandaag contact met een call taker, de eerste had me beloofd dat iemand me ging opbellen om een neiuwe afspraak te maken. Dit is NIET gebeurd!!! In de plaats kreeg ik een een doodleuk SMS-je dat het nog eens 34 dagen ging duren vooraleer een technieker ging langskomen terwijl dat de eerste poging tot aansluiting NIET aan ons was te wijten. Hoe kan een technieker beweren dat bewoner niet aanwezig is op het adres als er in het desbetreffende RVT 183 bewoners zijn en 60 personeelsleden en bovendien een receptie die 24/24 open is. Bovendien stond een technieker van het RVT klaar om jullie technieker bij te staan. Jullie slogan "Proximus helpt jullie door de crisis heen"is wel een heel cynische reclame campagne als je weet dat mijn moeder sinds begin Nov reeds wacht op een aansluiting en het meer dan 76 dagen duurt vooraleer jullie in staat zijn om haar telefoon aan te sluiten. Dit is des te erger omdat een telefoon voor mijn moeder in de huidige Covid tijd, het ENIGE COMMUNICATIEMIDDEL is met de buitenwereld. Dit tart alle grenzen en het toont noch maar eens het je m'en fautisme aan van jullie onderneming, er worden maar etickets aangemaakt, terwijl er niet meer gecommuniceerd wordt en inderdaad alle klanten herleid worden tot een nummer. Ik kan daar met die late aansluiting NIET mee akkoord gaan, temeer dat de mislukte aansluiting op 7 Dec enkel en alleen aan jullie diensten te wijten was. Ik denk dat ik genoeg pogingen heb ondernomen om met jullie een poging te doen om te communiceren. Zelfs een klacht formuleren per email is momenteel niet meer mogelijk en kan enkel telefonisch. Ik heb dan ook besloten om dit staaltje van Kamiel Kafka te delen via sociale media te delen want dit kan dus niet! Senioren die de jongste maanden al enorm hebben geleden onder hun isolement hebben nu net geen nood aan jullie gebrekkige manier van werken en communciatie. Het is een pure schande dat deze mensen door jullie bedrijf in de kou blijven staan. Chris Vansteenkiste

V. C.

Naar: Proximus

29/12/2020

Gisteren was ik heel blij dat de afspraak plots was vervroegd van 15/1/21 naar 28/12/20 in de namiddag, gisterennamiddag dan plots een nieuwe mail dat technieker ging langskomen in de voormiddag, hoewel het reeds middag was. Dan plots weer 28/12 in de namiddag en dan tenslotte een nieuwe mail dat de aansluiting nu zou verwezenlijkt worden op 30/12/2020 !!!!!Vier wijzgingen in een tijdspanne van 4 uren !!!! Kan ik er nu op rekenen dat de technieker langs komt op 30/12???

Proximus

Naar: V. C.

30/12/2020

Dag mevrouw,Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdenseen telefonisch contact met de technische dienst.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192972761471]

Proximus

Naar: V. C.

30/12/2020

Dag mevrouw,Dag mijnheer, Hierbij bevestig ik dat alle nodige informatie werd gegeven tijdens ons telefonisch contact.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficiënt mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is geïnstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192972786639]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform