Terug

Problematische installatie/communicatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. F.

Naar: WINSOL

23/07/2020

2 maand na plaatsing van 2 automatische rolluiken hebben we nog steeds een niet volledig correct werkende plaatsing. Bij de originele plaatsing op 18/5 was een zender te kort waardoor de installatie niet kon worden volbracht. Pas op 2/6 werd de zender geleverd en konden we onze installatie gebruiken. Bij de eerste week gebruik stelden we vast dat 1 van de 2 rolluiken een raar geluid maakte en in de app een storing weergaf. Nadien begaf het rolluik het volledig, we konden het sindsdien niet meer bedienen. We hebben dit gemeld op 4 juni.Winsol heeft dit bekeken en bleek dat de lamel beschadigd was door ofwel een fabrieksfout of een fout bij plaatsing. Doordat de lamel verwrongen is, schiet de haak los waardoor een deel van het rolluik niet meegetrokken wordt. We zijn mondeling overeengekomen dat we het openstaand bedrag van de factuur niet gingen betalen totdat onze installatie gerepareerd is, we hebben dit op mail naar Winsol gezonden. Op 24 juni kregen we onze eerste aanmaning. We hebben onmiddelijk contact opgenomen (het rolluik was nog steeds niet gerepareerd) en per mail bevestiging gekregen dat de aanmaning niet betaald moest worden en dat er asap een team ging komen. Di 30/6 is er een hersteller langs gekomen om het lamel te vervangen. Ze hebben ons paneel vervangen en extra haken geplaatst. Nadien hebben ze ook een kijkje genomen aan het andere rolluik, ze hebben hier ook extra haken geplaatst. Bij beiden rolluiken zou er een foute instelling geweest zijn bij de plaatsing. Het ene rolluik heeft snel problemen gekregen, volgens hen was het andere rolluik ook bijna defect. Ze wisten me ook te vertellen dat onze garantie hierdoor kon verlengd worden aangezien hij schat dat het probleem veroorzaakt door de misse plaatsing op lange termijn kan terugkomen. Er zou ook op lange termijn een elektrisch probleem kunnen ontstaan door een verkeerde bekabeling bij installatie. Na de herstelling maken beide rolluiken nu veel lawaai en klikgeluiden op telkens dezelfde positie bij het open/toe gaan. Ik heb filmpjes gemaakt en dit doorgezonden naar Winsol. Volgens hen geen probleem. Daarnaast geeft de app nog altijd een storingsmelding bij het ene rolluik. Er werd op 10/7 asap een herstelling hiervoor beloofd. Hierop wachten we nog steeds. Qua garantie hebben we slechts een jaar na plaatsing. Ze konden me enkel aanbieden dat de startdatum verzet werd naar de datum van de herstelling (dit is enkel per mail bevestigd, niets officieels). Dit terwijl de installateurs/herstellers ons vertelden dat er serieuze fouten in de installatie zitten, ze dit op het herstellingsverslag vermelden en we normaal gezien meer garantie zouden moeten krijgen.Vandaag, 23/7, mochten we opnieuw een betalingsbevesting ontvangen ondanks de gemaakte afspraken.Communicatie bij Winsol is verschrikkelijk. We worden steeds doorverwezen naar de werfleider. Niemand anders kan ons helpen. Op een gegeven moment vroeg de planningsdienst van Winsol ons om zelf te bellen naar de herstellers?! Zelf horen we niets, wij moeten altijd zelf contact opnemen. Installateurs van Winsol wijzen naar elkander met de vinger en zeggen dat onze installatie meerdere fouten bevat...Onze verwachtingen naar Winsol zijn een correcte installatie zonder fouten, een verlengde garantie die mogelijke langetermijnschade door foutieve plaatsing dekt, vlotte communciatie en pas het overgebleven bedrag van de factuur te moeten betalen als de herstelling en garantie in orde zijn.

Berichten (2)

R. F.

Naar: WINSOL

01/08/2020

Vandaag is het ene rolluik opnieuw defect gegaan. Het wil niet meer openen.

R. F.

Naar: WINSOL

21/08/2020

Op 14/8 hebben wij opnieuw zelf contact opgenomen met Winsol omdat we nog steeds geen niemand gehoord of gezien hadden ondanks het feit dat er op 10/7 asap een herstellingsploeg was beloofd. We hebben enerzijds gebeld met de werfleider, alsook de customer service manager. Er werd ons beloofd ons die namiddag terug op te bellen met meer duidelijkheid wanneer een herstellingsploeg zou kunnen langskomen, we hebben tot op heden 21/8 nog niets gehoord. De factuur stond nog steeds niet on hold, dat zou nu wel in orde zijn. Vandaag 21/8 heb ik opnieuw zelf contact opgenomen per mail. Ondertussen hebben we sinds 1/8 een niet-werkend rolluik aan onze slaapkamer (maw de helft van de installatie werkt niet). Het wil niet meer openen. 3 maanden na installatie nog steeds problematische communicatie/installatie en nog steeds beloftes die niet gehouden worden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform