Hierbij richt ik mij tot u in verband met mijn aankoop met ordernummer 2575, geplaatst op 25 november 2024. Kort na het plaatsen van genoemde bestelling heb ik u per e-mail verzocht om de bestelling te annuleren, de verzending te annuleren en het aankoopbedrag terug te betalen. Hoewel het op dat moment nog mogelijk was om de bestelling te annuleren, heeft u geweigerd hieraan gehoor te geven en mij per e-mail laten weten dat ik de artikelen kan retourneren nadat ik deze heb ontvangen.
Ik heb te kennen gegeven dat ik de artikelen wil retourneren, maar het opgegeven retouradres bevindt zich in China, en u verplicht mij om de verzendkosten zelf te dragen. Uw handelswijze is in strijd met de Nederlandse en Europese consumentenbeschermingswetgeving inzake online aankopen, zoals uiteengezet in de EU Richtlijn Consumentenrechten (Richtlijn 2011/83/EU). Ik heb recht op annulering van de aankoop en u heeft dit recht geschonden.
Conform de informatie op uw website bent u gevestigd in Nederland en dien ik de goederen te kunnen retourneren naar een adres in Nederland, waarbij u zorg dient te dragen voor een retourlabel. Ook hiermee heeft u inbreuk gemaakt op de wettelijke bepalingen.
Ik verzoek u dringend om dit geschil spoedig op te lossen. Indien ik binnen zeven dagen geen bevredigend antwoord van u ontvang, zie ik mij genoodzaakt mijn klachten voort te zetten en mijn rechten via de juiste juridische kanalen te claimen, waaronder het initieren van een chargeback bij mijn betalingsprovider.
Mahsa Onvani