Terug

Probleem terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. C.

Naar: Pneus online

19/01/2023

Beste,Eind vorig jaar heb ik een bestelling gedaan van 4 velgen.Deze kwamen 1 week later toe met schade aan 2 velgen, 1 velg is totaal onbruikbaar.De pakketten werden geleverd, zonder schade aan de verpakking, door GLS.Deze werden voor de deur afgezet in de garage waar ik werk, zonder controle, zonder naam en zonder handtekening.Ik zag de transporteur nog weg rijden maar deze wou niet meer stoppen.Na het openen van de dozen zag ik dat 1 velg lichte schade had en 1 die volledig geplooid en dus onbruikbaar in.Sindsdien probeer ik dit op te lossen met de verzender en verzend bedrijf.Na contact met GLS, via mail en persoonlijk, werd ik terug naar de verzender gestuurd aangezien zij verantwoordelijk zijn.Ook heb ik telefonisch contact gehad met banden online en werd mij gezegd dat ze het probleem gingen oplossen.Na 15 mails (onbeschofte antwoorden en enkel copy/paste) willen zij hun verantwoordelijkheid niet opnemen, ze willen de velgen niet komen ophalen en ik krijg zelf geen antwoord meer op mails.Ik heb uiteindelijk zelf een 5e velg kunnen kopen (incl extra kosten) aangezien ik 4 correcte velgen nodig had.Ik wil een terugbetaling van de 5e velg incl al de kosten en een persoonlijk excuus van de support (Angelo)!Ik hoop dat ik via deze weg toch het probleem opgelost krijg anders ben ik genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.Dit is reeds meer dan 4 weken dat ik dit probeer op te lossen.Nog steeds mvg Dimi

Berichten (3)

Pneus online

Naar: D. C.

19/01/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Hallo,Wij hebben uw boodschap (870651) goed ontvangen en wij zullen u zo snel mogelijk van een antwoord voorzien.Met vriendelijke groeten,Klantendienst--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Pneus Online.[94PKPR-WYEWD]

Pneus online

Naar: D. C.

15/02/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Hallo,Wij hebben uw boodschap (877931) goed ontvangen en wij zullen u zo snel mogelijk van een antwoord voorzien.Met vriendelijke groeten,Klantendienst--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Pneus Online.[DE582P-8YDQX]

Pneus online

Naar: D. C.

15/02/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag (877931) is bijgewerkt. Om meer commentaren te plaatsen, reageer gewoon op deze mail.Beste wensen,----------------------------------------------Angelo.B, 15 feb. 2023 09:40 CETBeste,Bedankt voor uw mail.In onze verkoopsvoorwaarden staat dat de klanten moeten de velgen controleren en weigeren als beschadigd zijn:''**6.7 Beschadigde producten of producten die niet overeenstemmen met de bestelling**De klant kan een levering weigeren indien het product beschadigd of niet conform met de bestelling is. Dit moet op het afleveringsbewijs dat de klant van de bezorger dient te ontvangen worden vermeld. de klant beschikt vervolgens over een termijn van 14 dagen vanaf het moment van levering om de helpdesk in kennis te stellen van zijn voorbehoud per contactformulier. De klant moet PNEUS ONLINE TRADING informeren over de schade of non-conformiteit van het ontvangen product via het contactformulier. De klant kan gebruik maken van de wettelijke bescherming, in overeenstemming met artikel 8 "Productgarantie".PNEUS ONLINE TRADING stemt ermee in om onjuiste of niet-conforme producten voor zijn rekening te accepteren en om nieuwe producten zo snel mogelijk en in elk geval niet later dan 4 (vier) werkdagen te verzenden. Anders zal PNEUS ONLINE TRADING zijn best doen om de klant een product te leveren dat gelijkwaardig is aan het bestelde product. In ieder geval heeft de klant ook het recht om een onmiddellijke terugbetaling van het bedrag te vragen.Indien de levering plaatsvindt dient de klant of door een persoon van zijn aanwijzing absoluut zelf, voordat de banden worden gemonteerd, te controleren of de geleverde banden overeenkomen met zijn bestelling. Gemonteerde banden kunnen in geen geval teruggenomen of vergoed worden.PNEUS ONLINE TRADING verbindt zich tot het, op zo kort mogelijke termijn en voor zijn rekening, terugnemen van producten die beschadigd of niet conform met de bestelling zijn.**Diegene die de velgen ontvangt moet, voordat hij de afleverbon tekent, de producten uit hun verpakking halen. Deze moet zelf de conformiteit met de geplaatste bestelling controleren en dat er geen schade op de velgen is (indien de voorwaarden vermeld in paragraaf 6.7 gerespecteerd worden).**Velgen moeten in hun originele verpakking, en in ieder geval in een verpakking die ze tijdens het transport tegen schokken beschermt, schoon, zonder ventielen en balansgewichten teruggestuurd worden.Beschadigde complete wielen, waarvoor u niets op het afleverbewijs vermeld heeft of die al gemonteerd zijn, kunnen in geen enkel geval teruggenomen of terugbetaald worden.''De Heer Coosemans heeft de garage Volvo ACB gekozen als leveringsadres.Hij moest de mensen informeren om de pakketten te controleren.Kunnen we ook zeggen dat de velgen beschadigd waren na levering?Onze transporteur wilt ook geen klacht accepteren.Mocht u nog vragen hebben dan horen wij graag van u.Met vriendelijke groeten,Angelo.----------------------------------------------Klachtenbox, 15 feb. 2023 09:04 CET]--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Pneus Online.[DE582P-8YDQX] (:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden) (:test-aankoop.be/klagenrivacy)]--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Pneus Online.[DE582P-8YDQX]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform