Terug

Probleem retour nieuw product

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. E.

Naar: KREFEL

16/01/2019

Geachte, Ik contacteer u naar aanleiding van een Apple iPod nano die wij gekocht hebben bij Krefel.Enkele maanden geleden kocht ik een iPod in de Krefel winkel van Ronse. Dit als verjaardagsgeschenk. Het was het laatste exemplaar dat aanwezig was in de winkel. Mijn moeder maakte niet meteen gebruik van dit product daar zij nog een oudere versie ter beschikking had. Toen wij de Ipod echter voor de eerste keer wouden gebruiken, werkte deze enkel wanneer wij deze verbonden met een stopcontact of de computer. Zonder stroomtoevoer viel de Ipod dus meteen uit. Na dit probleem opgemerkt te hebben, heb ik meteen de Ipod in de originele verpakking teruggebracht naar de winkel. Daar werd mij verteld dat de Ipod opgestuurd zou worden naar de leverancier om dit probleem na te kijken. Daarna kregen wij in de brief het bericht dat het product 'economisch onherstelbaar is door val of stoot schade'. Wij hebben nooit gebruik gemaakt van het product, laat staan dat we deze ergens hebben tegen gestoten of laten vallen. Ik vind het dus onbegrijpelijk dat wij de keuze krijgen tussen het product niet terugkrijgen of nog een extra 36 euro moeten betalen voor het terugkrijgen van een kapot toestel na reeds 179 euro betaald te hebben voor de aankoop hiervan. Wij zijn al jaren trouwe en tevreden klant van Krefel en hebben nog nooit problemen ervaren met kapotte toestellen. Wij waren dus helemaal niet akkoord met deze beslissing. En heb ik een mail gestuurd naar de klantendienst.Daarna kreeg ik een mail terug waarin stond dat ik het defecte toestel gratis kon gaan ophalen in de winkel weliswaar nog steeds niet hersteld.

Berichten (4)

KREFEL

Naar: A. E.

16/01/2019

Beste Klant,Wij danken u voor uw email en behandelen deze zo snel als mogelijk.Wist u dat u op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op vele vragen?Bedankt voor uw vertrouwen.Krefel Customer CareCher Client,Nous vous remercions pour votre email. Nous vous recontacterons très prochainement.Savez-vous que vous pouvez déjà trouver la plupart des réponses à vos questions sur www.krefel.be?Merci pour votre confiance.Krefel Customer CareIn response to:Klacht: Probleem retour nieuw product (CPTBE00584030-90)klachtenbox to:mail.box16/01/2019 21:04

KREFEL

Naar: A. E.

18/01/2019

Geachte, Uw mail heeft al onzeaandacht weerhouden. Op 1 augustus 2018heeft de klant de ipod van het merk Apple binnen gebracht in onsfiliaal te Ronse. Om de beste servicete bieden, worden alle toestellen steeds hersteld door de technische dienstvan de betrokken fabrikant.De techniekre vanApple heeft ons bevestigd dat de ipod beschadigd is en dit ten gevolgevan een val of schok. Zie foto in bijlage.Enkel een technischdefect aan het toestel wordt gedekt door de garantie, een beschadigingof defect door een externe oorzaak of slechte manipulatie wordt echterniet gedekt door de garantie.Het spreekt vanzelfdat er altijd onderzoek- en bestekkosten voor nazicht van het toesteldoor de fabrikant worden aangerekend die dan eveneens aan de klant wordendoorberekend wanneer de garantievoorwaarden vervallen. Ten commerciëletitel hebben wij deze kosten tot onze rekening genomen .Rekening houdend metdeze gegevens spijt het ons dan ook ten zeerste geen gunstig gevolg tekunnen geven aan uw vraag om het toestel onder de garantievoorwaarden tebehandelen.Hopend op uw begripen steeds tot uw dienst, verblijven wij, Geachte, met oprechte hoogachting.Carmen VerbeurgtKrëfel Customer Care.

A. E.

Naar: KREFEL

20/01/2019

GeachteMen moet begrijpen wat er juist is gebeurd. mijn dochter koopt uw produkt als cadeau voor mijn vrouw. blijkbaar is het hetlaatste exemplaar en wordt die zonder zelf uit de verpakking te halen meegegeven. Is dit de normale procedure ? Op de verjaardag wordt het cadeau gegeven en na enige tijd proberen we het en constateren we dat hij alleen werkt met stroomstoevoer. We brengen het terug en toen bleek het een inpakt gehad te hebben ..!! DIt toestel heeft nooit gebruikt geweest. IS kort bij de bocht om te beweren dat wij hem hebben beschadigd. DIt kan evengoed gebeurd zijn tijdens jullie transport. IK heb zelf in de distributie gezeten en weet heel goed hoe dit verloopt !!!!!Her tweede punt dat ik,wil aankaarten is het feit dat wanneer mijn dochter het toestel ter reparatie bracht dit in originele verpakking met lader gebeurt . Bij het terughalen krijgen we het toestel in plastieken verpakking terug , en wat dacht je, zonder lader natuurlijk. Ja, het antwoord is dat het niet werd vermeld bij afgifte.... geachte heren en dames, dit is er wel heel ver over. Als klant heb je blijkbaar geen verhaal en vindt iedereen dit de gewoonste zaak ter wereld. Ons Krefeltijdperk zit er blijkbaar op.Een ontevreden klant.

KREFEL

Naar: A. E.

20/01/2019

Beste Klant,Wij danken u voor uw email en behandelen deze zo snel als mogelijk.Wist u dat u op onze website www.krefel.be het antwoord kan vinden op vele vragen?Bedankt voor uw vertrouwen.Krefel Customer CareCher Client,Nous vous remercions pour votre email. Nous vous recontacterons très prochainement.Savez-vous que vous pouvez déjà trouver la plupart des réponses à vos questions sur www.krefel.be?Merci pour votre confiance.Krefel Customer CareIn response to:Klacht: Probleem retour nieuw product (CPTBE00584030-90)klachtenbox to:mail.box20/01/2019 12:49ADAMS EDDY


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform