Terug

Probleem Retour en terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Cool blue

21/03/2022

Beste, Op 15/03 retourneerde ik een artikel naar Coolblue. ZIj verschaffen het verzendlabel dat via Bpost terug wordt gestuurd. Ik gaf het pakket af bij een Bpost punt. Dezelfde dag kon ik nog zien dat pakket geregistreerd staat bij Bpost. Na 2 dagen hoor en zie ik nog steeds geen verandering. Ik bel naar Bpost maar aangezien dit een Easy retour is moet ik mij eerst wenden tot Coolblue. Hier zeggen ze me dat er inderdaad een probleem lijkt maar ze moeten wachten tot maandag(vandaag 21/03) alvorens een dossier te openen bij Bpost. Eerste vraag hier: Waarom? Als ze zelf al toegeven dat er een probleem is. Plus, dat dit tot 10 dagen kan duren alvroens er pas stappen worden ondernomen voor terugbetaling van 400 euro... Alleen dit al ...dit is werken met andermans geld, en iedereen heeft zijn geld nodig. Vandaag vraag ik naar het dossiernummer tussen hen en Bpost, maar dat hebben ze niet. Ik vraag hun naar de contactgegevens va hun ombudsman maar dat willen ze niet geven want ze hebben dit blijkbaar ook niet. Tenslotte bel ik naar Bpost en daar vertellen ze me dat er nog geen dossier is. Dit is echt misleiding van de klant en achterhouden van geld dat niet van hun is. Wat kan ik nog doen? Ik ben niet van plan om nog 20 dagen te wachten alvorens ik mijn 400 euro zie. Alvast bedankt voor feedback en hulp

Berichten (4)

Cool blue

Naar: A. C.

22/03/2022

Beste,Uiteraard wil je de status van je retour weten. Ik kijk met je mee!Retour 6896558'‹Ik heb je retour in onze systeem erbij genomen en zie dat de zending nog niet bij ons is aangekomen. Wanneer je de tracker opent, kun je ook zien dat de zending nog in verwerking is bij Bpost. Wij hebben reeds een postonderzoek gestart op 18/03. Dit wilt zeggen dat we in communicatie zijn met Bpost. Tot op heden hebben we nog geen nieuwe ontwikkeling mogen ontvangen van de bezorger. Eens we verder nieuws hebben, koppelen we dit naar de klant toe. Ik begrijp dat het nooit fijn is, wanneer er iets mis loopt met een zending. Echter zijn hier procedures aan vast, die we moeten volgen. Een onderzoek dat loopt met de nodige afdelingen en firma's in kwestie. Dit vraagt echter tijd. Ik kan je verzekeren dat we bezig zijn met je dossier. Ik dank je voor je begrip!Met vriendelijke groet,Mei-Lan van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beklantenservice@coolblue.beTel: 03 8082700 Over Coolblue Onze webshops Onze winkels Gratis verzending, ook terug. Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Echte winkels. Om langs te komen. Algemene voorwaarden --- original message ---On March 21, 2022, 10:09 :AM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

A. C.

Naar: Cool blue

24/03/2022

Beste,Mag ik jullie vragen om te stoppen met jullie template antwoorden. Ten tweede jullie hebben een contract met Bpost en verzekering. Klant moet niet de dupe zijn van dit proces. Jullie hebben mijn geld, werken er ondertussen mee en Bpost geef er geen fluit om. Nogmaals ik wacht tot maandagmorgen en dan laat ik PV opmaken en lanceer ik procedure via advocate.Ik kan alleen maar vaststellen dat ik het ware gelaat van Coolblue heb leren kennen. Benieuwd wat Pieter Zwart, als wellicht commerciële pitch, hier te zeggen over heeft.MvgOlivier

A. C.

Naar: Cool blue

04/04/2022

Ondertussen zitten we aan een totaal van 14 dagen en noch coolblue noch bpost geeft teken van leven. Onderzoek loopt…maar vraag me af wat er nog te onderzoeken valt na al die dagen dat coolblue mijn geld heeft en er mee heeft kunnen werken. Het is schandalig dat klant hier slachtoffer van is, deze partijen hebben een contract en verzekering maar doch heb ik mijn geld, 400 euro nog altijd niet terug. Klant zou zelfs recht moeten hebben op extra compensatie of interest. Bedrijven die zulke praktijken doen zouden zwaar moeten gestraft worden… en coolblue… grootspraak bij verkoop maar in dit soort situaties, vooral misbruik van de klant en klantenservice met een hele hele hele kleine k.

Cool blue

Naar: A. C.

06/04/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform