Vrijdag 1/7 boek én betaal ik een verblijf via AirBnB, via hun website. Betaling is geslaagd, geld wordt afgeschreven maar mijn reservatie wordt geannuleerd! Na een uur nog steeds “reservatie geannuleerd” neem ik contact op met de klantendienst. Daar verwijzen ze me naar mijn bank.. ik neem contact op met mijn bank en daar wordt bevestigd dat het geld effectief van mijn rekening is én dat het geld werd overgemaakt naar het rekeningnummer van AirBnB. Dit laat ik weten aan de klantendienst, waarop we als antwoord krijgen: probeer via een andere betaalwijze nogmaals te reserveren en betalen. Ik laat weten dat ik dit niet wil, en dat ik het zou appreciëren mochten ze mijn betaling nakijken en aan mijn account toewijzen en de reservatie alsnog in orde maken. Ik vraag uitdrukkelijk om geen geld terug te storten maar gewoon mijn reservatie in orde te maken. (Ik had de beschikbaarheid al nagevraagd bij de host) Dan kregen we een antwoord: ik heb 2 dagen vakantie, ik kom hier nadien op terug… absoluut niet fijn, een collega kan toch jouw lopende zaken overnemen?Bon, dan nog maar eens gebeld met de klantendienst, weer heel mijn verhaal gedaan, betalingsbewijs doorgestuurd etc. Haar antwoord was (na 21 minuten!): ik raad u aan op nogmaals te reserveren en betalen. Maar wederom konden ze me geen garantie geven dat het deze keer wél zou lukken.. Maandag 4/7 kreeg ik een mail met een factuur, waarin staat dat ik heb betaald voor mijn verblijf (halleluja)! Ik ga kijken bij mijn reservaties: geannuleerd! We hebben vandaag het geld terug naar u overgemaakt, binnen 5 dagen krijg je je geld terug! Wederom laat ik weten dat dit niet de gewenste oplossing is, ik wil mijn reservatie bevestigd zien, ik wil GEEN geld terug ontvangen. Waarop ze weer antwoorden: reserveer en betaal nogmaals… Voor mij is dit een zware nalatigheid van hun kant! Wij als consument hebben alle stappen gedaan om tot een geslaagde reservatie te komen, echter kan AirBnB het niet correct verwerken. Ik zou dan ook niemand aanraden om via hen te boeken. Zodra er iets “misloopt” zullen ze je zeker niet kwalitatief verder helpen, maar sturen ze je wandelen en vragen ze op nog eens te betalen…. Zeer benieuwd of het geld effectief terug op mijn rekening gaat komen!!!