Klacht
J. D.
Naar: Basic-Fit
Begin November heb ik mijn abonnement aangepast van Flex naar Smart. Dit kon in de eerste plaats niet online en moest via de club gebeuren. Op 10 november heb ik dan een inschrijfformulier ingevuld en ondertekend met de aanpassing naar het nieuwe abonnement aan 19,99 euro per maand met als extra optie Yanga aan 4,99 euro per maand, in te gaan vanaf 1 december. Via de domiciliëring eind november gaat 19,99 euro van mijn rekening, dus enkel het bedrag voor het fitnessabonnement. Blijkbaar was dit bij de verwerking van de aanpassing vergeten en dus heb ik bij mijn eerste bezoek aan Basic Fit in december Yanga zelf opnieuw moeten activeren. Ondertussen waren de tarieven echter aangepast van 4,99 euro per maand naar 4,99 euro per 4 weken, oftewel 5,42 euro per maand. Hoewel ik dus een overeenkomst heb ondertekend waar ik voor één jaar Yanga aan 4,99 euro per maand heb aangegaan, val ik nu dus ook onder het nieuwe tarief. Ik stuur hierover een klacht via de website en moet 3 herinneringen sturen over een periode van 2 weken vooraleer ik een reactie krijg. Dan krijg ik wel op dezelfde dag 2 verschillende antwoorden van 2 verschillende mensen: de ene zegt mij dat hier niets aan kan gedaan worden, dat dit de nieuwe tarieven zijn en dat ik hierover via mail geïnformeerd ben (wat absoluut niet het geval is), maar dat ik toch de eerste maand gratis heb gekregen omdat ik de optie opnieuw heb geactiveerd. Het andere antwoord was dat als ik kan bewijzen dat dit een fout van Basic Fit is ze dit wel kunnen aanpassen. Met de feestdagen heb ik dit even laten rusten en nadien zie ik dat er 30,40 euro van mijn rekening gehaald werd via domiciliëring. In de details van de afrekening staat 3 keer Yanga: 1 keer aan 5,42 euro, 1 keer aan 4,99 euro en 1 keer aan -5,42 euro. Op de startpagina van Mijn Basic Fit staat dat ik nog een bedrag van 4,99 euro te betalen heb, op de pagina met betalingen staat een negatief bedrag van 5,42 euro. Ik stuur dus op 7 januari een nieuw bericht via de website waarin ik duidelijk vermeld dat dit de tweede keer is dat ik hen over eenzelfde probleem met Yanga contacteer. Geen reactie, dus ik stuur een reminder op 17 januari waarin ik vriendelijk verzoek om een antwoord ten laatste op vrijdag 18 januari. We zijn vandaag 23 januari en nog steeds geen reactie. Vanochtend besloot ik dan maar Yanga online te deactiveren omdat ik het beu ben om als klant genegeerd te worden als ik hierover met Basic Fit wil communiceren. Maar ook dat blijkt niet mogelijk. Als ik de Yanga-optie wil stopzetten, komt er eerst een melding dat de stopzetting pas mogelijk is vanaf 1 maart! Ik accepteer dit dan maar en wil de stopzetting bevestigen, maar dan krijg ik een foutmelding.
Berichten (6)
Basic-Fit
Naar: J. D.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 04316980 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
J. D.
Naar: Basic-Fit
Geachte Basic Fit,Ik heb op 26 januari (19 dagen na mijn klacht) eindelijk een reactie gekregen, maar daar ben ik spijtig genoeg niets mee verder geholpen.Er blijkt inderdaad een fout te zijn gebeurd bij de betaling voor januari en er werd mij beloofd dat dit zou verrekend worden in de eerstvolgende betaling. Een paar dagen later, op 1 februari, is de volgende betaling van mijn rekening gegaan en heb ik gemerkt dat er dus helemaal niets verrekend. Yanga is opnieuw aangerekend, zij het aan 4,99 euro en er is in het totaal 24,98 euro aangerekend. Ik pas dus mijn gewenste oplossing: de onmiddellijke stopzetting van Yanga en de terugbetaling van het volledige bedrag van 15,40 EUR betaald voor Yanga. Ik verwacht nu eindelijk wel eens een minimum aan service en gezien de hele historiek van deze Yangaklucht hoop ik dat jullie zullen inzien dat dit een meer dan faire oplossing is. Tot slot hoop ik nog dat we dit kunnen afronden voor we de betaaldatum voor maart bereiken.Met vriendelijke groeten,Jens Diels
Basic-Fit
Naar: J. D.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 04364587 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
Basic-Fit
Naar: J. D.
[URL van in-line afbeelding: s:basic-fit.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?id=01524000002wGvHandoid=00D24000000fJbb] Hi , De klacht is inmiddels, ik hoop naar tevredenheid, opgelost. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mochten er vragen zijn, dan hoor ik dat graag. Met sportieve groet, MaartenCustomer SupportBasic-Fit Wist je dat je voor veelgestelde vragen ook terecht kunt op onze website ? Daarnaast kun je ook inloggen op "My Basic-Fit" om wijzigingen aan te brengen én ledenvoordeel te behalen bij onder andere NXT Level Sports Nutrition en TomTom Sports ! ref:_00D24fJbb._5001o3DiZKX:refT2410.1 [URL van in-line afbeelding: s:basic-fit.my.salesforce.com/servlet/servlet.ImageServer?id=01524000000mjNwandoid=00D24000000fJbb] ref:_00D24fJbb._5001o3DiZKX:ref
J. D.
Naar: Basic-Fit
Geachte Basic-Fit,Zoals ik in mijn email van 1 februari (als antwoord op jullie mail van 26 januari) en mijn antwoord via Test Aankoop van 4 februari reeds heb gezegd is er helemaal niets opgelost. Ik heb op 1 februari opnieuw betaald voor Yanga, dus het bedrag dat teveel van mijn rekening gehaald is in december (voor januari) is helemaal niet verrekend in de betaling van februari. Dit hele gedoe is nu al meer dan een maand bezig en ik begin een beetje mijn geduld te verliezen, vooral dan omdat ik elke keer 3 keer moet wachten op een antwoord om dan te moeten vaststellen dat jullie mijn klacht niet eens grondig hebben gelezen ofwel gewoon weigeren een degelijk antwoord te formuleren. Ik herhaal dus voor de zoveelste keer dat ik wil dat jullie mij het bedrag dat ik betaald heb voor Yanga sinds 1 december terugbetalen en dat Yanga onmiddellijk wordt stopgezet. (zie ook mijn bericht via Test Aankoop van 23 januari, mijn mail van 1 februari en mijn bericht via Test Aankoop van 4 februari). Dit bedrag komt ondertussen neer op een totaal van 15,40 euro.Ik ben het beu om mijn tijd aan jullie "customer service" te moeten verspillen en hoop dus dat jullie deze oplossing aanvaarden. Het is namelijk mijn laatste poging om zelf met jullie tot een oplossing te komen vooraleer ik hulp inschakel en verdere stappen onderneem. Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mochten er vragen zijn, dan hoor ik dat graag. Met vriendelijke groeten,Jens Diels
Basic-Fit
Naar: J. D.
We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 04379417 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten