Terug

Probleem Omniumverzekering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: KBC Verzekering

12/09/2023

Beste,In december vorig jaar ben ik met mijn auto in de gracht terecht gekomen met schade tot gevolg.Na contact te hebben opgenomen met KBC verzekeringen en na expertise van de wagen door AEC werd er een economisch totaal verlies vastgesteld.Alle documenten werden hiervan ingevuld en doorgestuurd. Met de wagen mocht niet meer gereden worden, dus werd deze door VAB naar de garage getakeld waar hij als wrak zou verkocht worden door KBC. Na takeling kreeg ik een week een vervangwagen ter beschikking gesteld door VAB.Groot was mijn verbazing toen ik een document doorgestuurd kreeg ter ondertekening voor een forfaitair bedrag van 2500 EUR ipv een totaal verlies, dit door een tweede expertise van hetzelfde expertisecentrum (AEC). Blijkbaar werd er een tweede dossier opgesteld door de takeling van VAB. Dit heeft het dossier onnodig complex gemaakt, waarna KBC Verzekeringen een onderzoek is gestart.Momenteel zijn we 2,5 maanden later en is er nog steeds geen uitkomst.Op de talrijke mails die ik stuurde met de vraag naar de status van mijn dossier, werd ik steeds opnieuw afgewimpeld met hetzelfde antwoord: 'Het onderzoek is nog lopende'.Momenteel vraagt de garage zich ook al af wat er nu met de auto gaat gebeuren, aangezien die er al 2,5 maanden staat zonder resultaat.KBC Verzekeringen laat mij nu al meer dan 2 maanden in het ongewisse en kan nooit een standpunt innemen door een schijnbaar oneindig onderzoek. Dat op zich is al frustrerend genoeg, maar dit heeft voor mij ook als gevolg dat ik problemen heb met vervoer naar het werk en dergelijke.Ik ben nu afhankelijk van openbaar vervoer (niet evident aangezien ik op het platteland woon) en afhankelijk van de auto van mijn moeder, die zelf uiteraard ook haar auto nodig heeft.Mijn betalingen voor mijn omniumverzekering lopen wel gewoon door, ik betaal dus al bijna 3 maanden omnium voor een wagen die ik niet meer kan gebruiken. De keuring is ook al verlopen en volgende maand zou de verkeersbelasting ook terug betaald moeten worden. Ik zit volledig met de handen in het haar door de lakse houding van deze verzekeringsinstelling.Ik vraag dat KBC Verzekeringen eindelijk vooruitgang maakt in het dossier en mij eindelijk uitbetaalt volgens de uitkomst van de eerste expertise, namelijk het economische totaal verlies dat vastgesteld werd door expertisecentrum AEC.

Berichten (1)

KBC Verzekering

Naar: R. V.

12/09/2023

Dit is een automatisch bericht, gelieve hier niet op te reageren. KBC Klachtenmanagement heeft uw mail goed ontvangen.1. Ofwel is uw mail voor onze dienst bestemd:U krijgt een ontvangstmelding (met het dossiernummer en de naam van de dossierbeheerder) en/of een antwoord. Deze krijgt u via het communicatiekanaal van uw voorkeur: digitaal of post.Digitale communicatie vindt u:- In KBC Mobile: via het icoon 'Mijn KBC' (helemaal onderaan) - documenten - uw naam- In KBC Touch: via het icoon 'Berichten' (rechts boven) - documenten - uw naam2. Ofwel is uw mail niet voor onze dienst bestemd:Dan zorgen wij dat uw mail bij de juiste dienst terechtkomt die u zal contacteren.Hebt u een praktische vraag? Dan kunt u terecht bij KBC Live op het nummer 078 152 153, op werkdagen van 8 tot 22 uur, en op zaterdag van 9 tot 17 uur, of via de website www.kbc.be/live.Wij vragen u met aandrang om enkel die informatie mee te delen die relevant is voor de behandeling van uw klacht. Mocht u in uw bericht bijzondere categorieën van persoonsgegevens in de zin van artikel 9 van de AVG vermelden, dan geeft u door versturen ervan uw expliciete toestemming aan KBC, en meer specifiek de dienst Klachtenmanagement, om deze gegevens te mogen verwerken in het kader van de behandeling van uw klacht. Meer informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens, vindt u hier.---Ceci est un message automatique: veuillez ne pas y répondre. Le service de Gestion des plaintes de KBC a bien reçu votre mail.1. Votre mail est destiné à notre service:Vous recevrez un accusé de réception (avec le numéro de dossier et le nom du gestionnaire de dossier) et/ou une réponse. Vous les recevrez par le canal de communication de votre choix: digital ou postal.Vous trouverez la communication digitale:- dans KBC Mobile: via l'icône 'My KBC' (en bas de l'écran) - documents - votre nom.- dans KBC Touch: via l'icône 'Messages' (en haut à droite) - documents - votre nomVous recevez une notification dès qu'un document est disponible.2. Votre mail n'est pas destiné à notre service:Nous ferons parvenir votre mail au service compétent, qui vous contactera.Une question pratique? N'hésitez pas à contacter KBC Live au 078 152 154, les jours ouvrables de 8 à 22 heures et le samedi de 9 à 17 heures ou via le site web www.kbc.be/live.Nous vous demandons instamment de communiquer uniquement les données indispensables au traitement de votre plainte. Le fait d’inclure dans votre message des données à caractère personnel relevant des catégories spéciales visées à l’article 9 du RGPD implique que vous autorisez, par cet envoi KBC et, d’une manière plus spécifique, le Service Gestion des Plaintes , à traiter ces données dans le cadre du traitement de votre plainte. Vous trouverez ici de plus amples informations sur le traitement réservé à vos données à caractère personnel.Disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform