Terug

probleem niet wettige afrekeningsfactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: ECOPOWER

28/02/2016

betreft afrekeningsfactuur ???van 01/01/2016 ben ik van Lampiris (Nooit problemen gehad!!) overgestapt naar Ecopower, welk ik dacht DE eerlijkste leverancier te zijn ( welk ik hiermede mijn gedacht totaal verander!) op 29 december stuur ik onine mijn meterstand door en in januari krijg ik56.46€ terug van lampiris, ik kreeg ook een voorlopige factuur van Ecopower, van 47.29€ tothier alles normaal, MAAR dan komt men de meter opnemen in februari???? waarom?? en dan peofiteert Ecopower om (en hiervoor zou ik graag de reden weten) met mij ook Testaankoop die ik direkt heb aangesproken, en deze zullen dan ook kontakt met Ecopower opnemen!, Ik heb ook niet nagelaten om de Ombudsman over jullie praktijken in te lichten, ook de nodige forums, DIT kan NIET!mijn dossier nr bij testaankoop is 102 135 042Dus, ik krijg een AFREKENINGS factuur? waarvoor? mijn afrekening is pas volgend jaar in januari! Maar u wil het bedrag aanrekenen van 80.80€ plus prosumenten tarief min mijn voorschot!! ik heb zonnepanelen en u weet net als iedereen dat januari voor mij een van de meest dure is maar dit word door de andere maanden goed gemaakt, Dit is geen eerlijke dienstgeving, en indien nodig zullen wij de nodige stappen ondernemen!in de verwachting dat u dit in de snelst mogelijke tijd recht zet verblijf ikmetvriendelijke groetenVan Grasdorff J

Berichten (3)

ECOPOWER

Naar: J. V.

04/03/2016

Beste advocaat van Test-aankoop,Beste Jacques Van Grasdorff,Wij hebben uw klacht goed ontvangen.Dhr. Jacques Van Grasdorff is opnieuw klant bij ons geworden op 1/1/2016. Daarvoor was hij ook al klant van 1/12/2007 tot 1/1/2010.Wanneer iemand van stroomleverancier verandert, impliceert dit sowieso een extra meteropname. De oude leverancier moet immers een afrekening maken tot de dag van de wissel, en vanaf die dag begint de nieuwe leverancier te factureren. De jaarlijkse meteropname blijft ook altijd gewoon verder lopen. De jaaropname is regio gebonden en staat los van de staratum van een bepaald contract.Wanneer iemand zonnepanelen heeft is het belangrijk hiermee rekening te houden. Wij raden klanten met zonnepanelen dan ook aan om de leverancierswissel aan te vragen zo dicht mogelijk tegen de jaaropname om zo het verlies te beperken. Echter, kan er niet vermeden worden dat er in dit geval kort na elkaar 2 opnames zijn, die ook worden afgerekend. Dat zijn de spelregels van markt. U vindt deze ook terug op de website van de VREG :www.vreg.be/nl/veranderen-van-leverancier-en-meter .Wij hebben de klant over de marktmodaliteiten goed gea¯nformeerd en hebben hiervoor mailverkeer met de klant als bewijs (zie bijlage). In de mails raden we zelfs aan om de wissel in te plannen op 1/2/2016.Dhr. Jacques Van Grasdorff heeft op zijn contract en in zijn mails zelf aangegeven te willen overschakelen op 1/1/2016. Op 5/2/2016 komt de netbeheerder de meter opnemen in het kader van de jaarlijkse meteropname. De teller is op dat moment vooruit gedraaid met 311 kWh (wintermaand.). Dit verbruik is zo geregistreerd en moeten we aanrekenen. Hiermee volgende we gewoon de marktmodaliteiten.We betreuren dat de klant met zijn vraag (klacht) niet eerst met ons contact heeft opgenomen. Wij helpen onze klanten graag verder als ze vragen hebben over hun factuur. Wanneer de vraag of klacht daarna niet opgelost geraakt, kan de klant contact opnemen met de Ombudsman Energie of met de VREG. Ecopower heeft de marktmodaliteiten gevolgd en de betreffende factuur correct opgemaakt.Neem gerust opnieuw contact als u nog vragen heeft.Met vriendelijke groeten,Nele Van HeckeEcopower cvbaT 03 287 37 79www.ecopower.be

ECOPOWER

Naar: J. V.

04/03/2016

Geachte, ik heb de e-mails niet meer, (andere pc) maar ik weet dat ik had verstaan dat u had voorgesteld om te veranderen vanaf 1 januari, omdat ik altijd, en zo was het ook door mij geplant toen ik naar lampiris was overgestapt! voor februari!Hoe gaan de rekeningen nu verlopen?februari- februari?,Toch vindt ik het raar, dit is de eerste keer dat dit zo verloopt bij overstap, ik vindt dit net zoals vroegerdat wij nog altijd moeten opdraaien bij overstap! Als men bv ieder jaar verandert van leverancier wordt dit zo nog duurder dan vroeger?Geachte advocaat ik heb dit enkel naar u gestuurd, indien het best kan dit doorgestuurd worden naar ecopower, toch blijf ik met bedenkingen zitten, over de wijze!Weeral samenwerking regering----leveranciers, testaankoop gaat in dit ,,,land nog Veel werk hebben vrees ik!vriendelijke groetenVan Grasdorff Jacques

ECOPOWER

Naar: J. V.

04/03/2016

Geachte, ik hoop dat dit is aangekomen?In de mail staat dat ik heb gevraagd om op 01/01/2016 over te stappen! Maar in hun bijvoegsel staat volgens mij wel klaar en duidelijkdat IK vraag om van 1 februari over te stappen, omdat zij vanaf 1 januari wilden!(bijvoegsel nieuw contract- bevestiging van notering,,,,,,,!Ik kan niet meer volgen ook niet waarom zij een maand laten betalen?vriendelijke groetenVan Grasdorff J


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform