Terug

Probleem met verzekering smartphone

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: FNAC BELGIUM

27/01/2021

Beste,Vorig jaar kochten mijn man en zoon een smartphone in de Fnac in Gent.Daarbij namen zij ook een verzekering: de optimum van GP (Garantie Privée). Nochtans hadden wij het jaar ervoor enorm grote problemen gehad met een verzekering bij SFAM (ook via de Fnac): de GSM van mijn zoon was gestolen en ze hielden ons aan het lijntje en na veel gebonk op tafel kregen we zéér laattijdig 699 euro (de GSM had ca. 750 euro gekost). Eén van de problemen was dat het contract in het Frans was opgesteld en per mail werd verstuurd en dat mijn zoon noch mijn man het Frans beheersen. We hadden dus de moeite niet genomen om het contract bij ontvangst in detail te lezen (de verkoper van de Fnac had ook niet veel uitleg gegeven).Nu maak ik me klaar om het contract bij GP op te zeggen omdat we ons dat zo voorgenomen hadden (één jaar een dure verzekering betalen leek ons voldoende) en ik zie dezelfde problemen opduiken:- het enige dat ik vind is een foldertje dat mijn man en zoon in de Fnac kregen met daarop de code van het contract van mijn man met de hand op geschreven- een e-mail van GP van begin januari dit jaar zegt ons (weer in het Frans!) dat er een belangrijk document is op de privé zone van de website van Garantie Privée (https://monassurance.garantie-privee.com). Ik merkte dat we nog geen account hadden gemaakt en vul de gegevens in en krijg de melding dat registratie niet mogelijk is omdat ze het contract niet vinden. Hoe moeten wij dan dat belangrijk document lezen??Uit het foldertje kon ik wel uitmaken dat we bij de Fnac telefonisch terecht konden en de dame aan de lijn stond me vriendelijk te woord en legde me uit hoe ik het contract per e-mail kon opzeggen. Ze zouden het pas kunnen afsluiten op 8 februari, maar ik zou dit best nu reeds vragen.Ik ben hoogst benieuwd of hier niet weer een addertje onder het gras zal zitten. Samengevat: alleen een Franstalig foldertje aan de klant mee geven met op dat foldertje niet eens een duidelijke uitleg over hoe het contract kan opgezegd worden is geen service. Bovendien zou Fnac aan zijn partners moeten opleggen om Nederlands te hanteren voor de klanten in Vlaanderen.Vriendelijke groeten,Greta Van der Cruyssen, Fevzi en Deniz BursaliDoornzelestraat 72 9000 Gent

Berichten (4)

FNAC BELGIUM

Naar: G. V.

06/02/2021

Beste Mevrouw Van der cruyssen,Bedankt voor uw e-mail. We verontschuldigen ons voor het late antwoord.De dienst fnac.be verkoopt geen verzekeringen en we hebben niet de mogelijkheid om iets te raadplegen of aan te passen in zake verkochte verzekeringen.De betreffende verzekering is een externe partner, hieronder vindt u de contactgegevens betreffende deze verzekering, u dient de mogelijkheid te hebben om deze verzekering op te zeggen via ondertstaande contact gegevens. .03/216 80 36 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur) of via mail contractfnacbe@garantie-privee.com .Onze excuses voor het ongemak,Met vriendelijke groeten,Johan

G. V.

Naar: FNAC BELGIUM

11/02/2021

Beste,Dank voor uw reactie.Mijn punt was eigenlijk: ook al verkoopt Fnac de verzekeringen niet zelf, Fnac moet de externe partners goed selecteren. Het is niet klantvriendelijk om in een Fnac in Gent (in Vlaanderen) verzekeringen te laten verkopen waarvan de contracten alleen in het Frans zijn opgesteld.Ondertussen heb ik gemaild naar contractfnacbe@garantie-privee.com. Ik hoop dat het in orde komt.Met vriendelijke groeten,Greta

G. V.

Naar: FNAC BELGIUM

09/03/2021

Beste,Op 20 februari kreeg ik antwoord van de klantendienst van Garantie Privéé:Beste,We bevestigen goede ontvangst van uw mail.Contract 5Y5I4 is geannuleerd sinds 06/02/2021 (na 1 jaar).Contract T850H is geannuleerd sinds 06/01/2021 (na 1 jaar).Met vriendelijke groeten,Klantendienst Garantie PrivéeToch kregen zowel mijn man als mijn zoon vandaag een lang bericht - weer in het Frans - waar ik uit begrijp (met moeite, Frans is niet mijn moedertaal) dat men gezien heeft dat de 13,99 euro voor de maand maart niet betaald werd (we stopten de automatische opdracht) en waarbij men vraagt om dat alsnog in orde te brengen. Zijn die contracten dan toch niet stop gezet???Vriendelijke groeten,Greta Van der Cruyssen

FNAC BELGIUM

Naar: G. V.

02/04/2021

Beste mevrouw Van der Cruysem,Bedankt voor uw e-mail. We verontschuldigen ons voor het late antwoord.De dienst fnac.be verkoopt geen verzekeringen en we hebben niet de mogelijkheid om iets te raadplegen of aan te passen in zake verkochte verzekeringen.De betreffende verzekering is een externe partner, hieronder vindt u de contactgegevens betreffende deze verzekering, u dient de mogelijkheid te hebben om deze verzekering op te zeggen via onderstaande contact gegevens. .03/216 80 36 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur) of via mail contractfnacbe@garantie-privee.comOnze excuses voor het ongemak,Met vriendelijke groeten,JohanFnac.beTel 02 700 91 91Openingsuren klantendienst: ma-vr: 9 u. - 17 u.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform