Terug

Probleem met vervangwagen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. P.

Naar: VAB

15/04/2024

Beste, Op 16/01/2024 contacteerde ik BMW road assist met de vraag of mijn voertuig, die niet meer reed wegens motorschade, kan getakeld worden naar de dichts bijzijnde BMW garage.Na een uur wachten kwam VAB bij mij langs om deze op te halen (in opdracht van BMW waarschijnlijk). De chauffeur vroeg mij of ik een gratis vervangwagen voor 3 dagen nodig had en ik bevestigde. Na het afzetten van mijn voertuig aan de BMW garage werd ik naar de VAB centrum gebracht om de vervangwagen op te halen. De vervangwagen die ik ontving werd heel snel en oppervlakkig geinspecteerd door de chauffeur van de depannagedienst. Ook werd er gemeld dat de voertuig was volggetankt (wat wel het geval was) en proper (wat aan de buitenkant absoluut niet het geval was) afgegeven. Aangezien de chauffeur haastig leek en ik niet direct een probleem zag ondertekende ik de afgiftedocument. Ik heb de wagen dan enkel en alleen gebruikt om 2x naar de werkplaats te rijden en dit van privéparking naar privéparking en gebruik van de koffer of kofferklep was zeker uitgesloten.De wagen werd zoals afgesproken proper, volgetankt en op tijd afgezet aan de parking van de BMW garage. Echter na 4 weken op 12/02/2024 krijg ik een mail van VAB met de beschuldiging dat er door mij schade zou veroorzaakt zijn op de kofferklep van de vervangwagen (wat volgens mij niet logisch is want eender wie kan deze schade veroorzaken in die 4 weken, zelfs de chauffeur die deze ophaalt). Ik ontving van VAB een offerte van 921 euro voor het verwijderen van dit krasje wat volgens mij veel is maar waar ik geen enkel probleem mee zou hebben om dit te betalen indien de schade van mij zou zijn maar waar ik 1000% van ben overtuigd dat het niet zo is. Ik heb dan ook gemeld aan VAB dat de schade zeker niet van mij kan zijn en dat ik niet van plan ben om op te draaien voor de kosten hiervan. Na een aantal weken krijg ik uit het niets 2x een aanmaning tot betaling in minder dan 2 weken tijd. Maar uit principe weiger ik te betalen.

Berichten (2)

VAB

Naar: S. P.

17/04/2024

Beste heer Pougoev,         Bedankt voor uw bericht. U protesteert factuur24020005639.     - Wij onderzoeken  dit bij dejuiste afdeling. Van zodra het onderzoek is afgerond, antwoorden wij deklant rechtstreeks in het kader van GDPR en beschouwen het dossier daarnaals afgehandeld. Met vriendelijke groeten VAB - Customer Experience OPGEPAST: Mail van buiten uw organisatie. Verdacht? Klik opHoxhunt-knop om te melden. ATTENTION: Courriel d'un expéditeurextérieur. Suspicion de phishing? Rapport via le bouton Hoxhunt.

VAB

Naar: S. P.

06/05/2025

Beste, Bedankt voor uw bericht. Wij onderzoekendit bij de juiste afdeling(en). Van zodra het onderzoek is afgerond, antwoorden wij de klant rechtstreeks in het kader van GDPR en beschouwen het dossier daarna als afgehandeld. Met vriendelijke groeten Killian Mertens VAB - Customer experience ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- OPGEPAST: Mail van buiten uw organisatie. Verdacht? Klik op Hoxhunt-knop om te melden. ATTENTION: Courriel d'un expéditeur extérieur. Suspicion de phishing? Rapport via le bouton Hoxhunt. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 07 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform