ik bestelde op 12/08/2021 een electrische fiets bij bol.com (merk OUXI V1) via verkoper ASBRY EU en deze werd geleverd op 14/08/2021 bij mij thuis. Na een testrit bleek deze niet correct te werken, voorlicht en claxon werkten niet, en ook het merk en type van de fiets komen niet overeen met het aanbod op de site (geleverd NIUBILITY B12) en heb daarom een retourzending gemaakt op 21/08/2021 en deze binnen gedaan bij een DPD punt op 24/08/2021. Op 02/09/2021 had ik nog steeds geen nieuws over ontvangst van de retour en ook geen terugbetaling ontvangen, daarom heb ik gebeld met Bol.com om meer info te vragen. Zij zeiden dat hij die dag pas aangekomen was bij de verkoper. Later die dag duikt de fiets op vanachter in mijn tuin achter het hek, waar geen autorisatie toe gegeven was, in een beschadigde verpakking. Na het openen van de verpakking merkte ik op dat de fiets helemaal beschadigd is van boven tot beneden, met kapot achterlicht, en veel beschadiging in het kader en lak, ketting eraf, en een platte band. Na de track and trace te openen vond ik 26 meldingen terug en zag dat de fiets reeds 2 maal op het thuisadres in Nederland bij de verkoper was aangeboden maar niet aangenomen was, en daarna naar een DPD punt 'the new phone paradise' in Amsterdam gegaan is, alwaar de verkoper hem ook niet afgehaald heeft. Na de verkoper te contacteren beweerd hij dat hij geen zending ontvangen of aangeboden heeft gekregen. Op de verpakking hingen verschillende verzending stickers boven elkaar geplakt welke ik heb ontward met een heteluchtblazer. Onderaan vond ik mijn originele retourlabel naar het adres van de verkoper gekend in het systeem van Bol.com, daarboven een sticker 'detour' met opnieuw hetzelfde adres van de verkoper, daarboven een sticker met 'detour' met het adres van 'the new phone paradise' welke een DPD afhaalpunt blijkt te zijn, en daarboven een sticker ' detour' met mijn adres op.De doos vertoont enorme schade met grote gaten in de doos welke herverpakt zijn met een sticker 'repacked bij DPD in depot 536'. Na opnieuw contact te hebben met de verkoper en hem hierop te wijzen samen met een lijst van DPD track&trace wees hij opnieuw alle verantwoordelijkheid van zich af en schoof alle schuld naar DPD, die op hun beurt zeggen dat ik bij Bol.com moet zijn om een claim in te dienen, en zij sturen mij op hun beurt terug naar de verkoper. Na opnieuw de verkoper te contacteren en hem te vragen om zichzelf te identificeren met naam, adres en BTW/IBAN geeft hij aan dit niet te moeten doen volgens Nederlandse wetgeving. Ik nam opnieuw contact op met Bol.com en zij maakten een nieuwe retour aan. De verkoper contacteerde mij daarna via Email met de melding dat hij een nieuwe retourlabel zou doorsturen naar mijn email en zelf een transport ging regelen. Ik kreeg dan een email van de verkoper dat er een transport zou komen voor de fiets op te halen op 08/09/2021 tussen 10.00uur en 12.00 uur. Ik heb die dag speciaal thuis gebleven en heb geen transporteur gezien en tot die moment ook nog geen email ontvangen met een nieuwe retourlabel. Ik nam direct opnieuw contact op met Bol.com en vroeg of ik zelf transport mag regelen maar zij weigeren dit, en zeiden nogmaals dat de verkoper mij een nieuwe retourlabel gaat sturen en zelf een transport ging voorzien. Nu kreeg ik opnieuw een email van de verkoper, met de opdracht mijn gegevens via Whatsapp door te sturen, verder niets van retourlabel of transport gegevens. Ik kan nergens een volwaardige klacht indienen bij Bol.com, zij weigeren elke blaam naar verkoper aan te nemen, en kunnen enkel zeggen dat mijn terugbetaling(€565,00) via hen zal verlopen, pas nadat de verkoper de retour afmeld in hun systeem, en dit kan pas na ontvangst van het pakket en goedkeuring door de verkoper, binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling bij mij thuis. De verkoper is een malafide dropshipper die nu alle tijd aan het rekken is en van alle verantwoordelijkheid ontloopt, en de schade wilt verhalen via DPD. ik heb foto's van de doos hoe ik deze op 02/09/2021 bij mij thuis aantrof, een lijst met track and trace van DPD en een handgeschreven briefje van de levering bij mij thuis van de DPD chauffeur in kwestie met de vermelding 'van achter onder afdak', en foto's van de schade aan de fiets. Ik heb alle informatie van de doos gehaald en deze bij mij thuis in dossier gebundeld. De doos staat blanco, echter in de staat waarin ik hem aantrof bij mij thuis te wachten op ophaling. Deze dropshipper zal naar mijn vermoeden een belangenvermenging hebben met iemand van DPD, mogelijks een link met het afhaalpunt 'the new phone paradise' en zal op deze manier vermijden dat hijzelf terugbetalingen moet doen en zal onder 1 hoedje zulke gevallen onder transportschade verhalen bij DPD. Dit kan ik echter niet bewijzen, maar ik wil gewoon deze fiets terugzenden en mijn terugbetaling krijgen. Ik heb alle vormen van communicatie via email bewaard en alle telefoongesprekken opgenomen. Ik stak hier reeds meer dan 2 dagen administratief werk in, bleef speciaal van het werk thuis voor hun ophaling die niet kwam, en betaalde op mij gsm factuur reeds meer dan 6 euro extra door buitenlandse oproepen. Nu voel ik mij geïntimideerd door de verkoper die nu buiten de kanalen van Bol.com contact zoet en privégegevens opvraagt via Whatssapp. Hier ga ik niet op in. Ik wens correct via de juiste kanalen van Bol.com en een goede transporteur mijn pakket terug te zenden binnen de opgegeven termijn en mijn terugbetaling ontvangen.