Terug

Probleem met Test aankoop admininstratie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Testaankoop

22/01/2017

T.a.v. Mevrouw Pascale SnauwaertIk heb Uw aanmaning van 11 januari 2017 goed ontvangen. Het verwondert mij dat U als consumentenorganisatie uw eigen consumenten op die manier behandelt.Ik had inderdaad een Test Aankoop abonnement aangevraagd, dat ik eenvoudig telefonisch kon opzeggen binnen de maand, waarbij ik slechts 2€ schuldig zou zijn. Ik heb dat dan ook gedaan en dan mijn domiciliëring stopgezet. Hoewel deze 2€ op 15 februari 2016 via domiciliëring betaald is, kreeg ik op 15 juni nog een brief van u waarin U de betaling van 2€ nogmaals vraagt en (eindelijk) te kennen geeft mijn abonnement geannuleerd te hebben. Desondanks bleef U verder magazines toesturen en factureren. Erger nog: zonder mijn toestemming hebt U bij mijn bank de domiciliëring op 17 augustus 2016 opnieuw geactiveerd. (Men zou verwachten dat een consumentenorganisatie zich ten zeerste zou verzetten tegen de mogelijkheid om eenzijdig een domiciliëring te activeren). Gelukkig heb ik deze bij mijn bank kunnen terugzetten. Toch blijft U verder herinneringen sturen, zonder de consument de mogelijkheid te geven hierop via e-mail te reageren (in Uw brief staat “email via www.test-aankoop.be” maar onder de tab “contact” staan enkel telefoonnummers).Dat vind ik ook een consumentenvereniging onwaardig – temeer dat U blijkbaar met mijn telefonische opzegging geen rekening hebt gehouden. Zoals Bart De Wever zou zeggen “Verba volant sed scripta manent”. Blijkbaar is dit de enige manier om jullie elektronisch te bereiken. Mag ik U vragen dringend de annulering vermeld in Uw verschillende brieven effectief te maken en te stoppen met mij deze onnodige aanmaningen te sturen.Dank bij voorbaat,Hugo A.

Berichten (3)

Testaankoop

Naar: A. C.

24/01/2017

Mijnheer,Hiermee bevestig ik u de stopzetting van uw abonnement met ingang van 01-11-2016.We hebben dit abonnement gestopt, omdat we opmerkten dat uw bank de gedomicilieerde betalingen van uw abonnement niet meer uitvoerde.Wij hebben alle begrip voor de situatie, niemand krijgt graag rappels.Feit is dat wij geen enkel spoor hadden om op terug te vallen, je mail of brief bereikte ons niet en we hebben ook nooit een telefonische oproep hierover ontvangen.Bij deze verzoeken wij u om alle openstaande bijdragen, waarvoor u een betalingsherinnering van ons ontving, alsnog naar ons over te maken.Na ontvangst van deze betalingen, zal uw dossier volledig afgehandeld worden.Mocht u hierover nog vragen hebben, dan kan u altijd contact opnemen met de abonnementendienst op het nummer 02/5423200. Wij helpen u dan graag verder.Met vriendelijke groet,Abonnementendienst.

A. C.

Naar: Testaankoop

24/01/2017

Zou U a.u.b. mijn klacht willen lezen en een antwoord formuleren i.p.v. te volharden in de boosheid en mij 19 lege JPG's te sturen.Ik ben niet van plan dit dovemansgesprek verder te voeren en uiteraard ook niet te betalen wat U droomt dat ik U schuldig zou zijn.

Testaankoop

Naar: A. C.

24/01/2017

Mijnheer,•Uw abonnement werd op 31 januari 2016 ingeschreven, nadat wij hiervoor een ingevuld onlineformulier van u ontvingen•De eerste betaling op dit abonnement ( 2 euro) ontvingen wij op 15-02-2016, via de gedomicilieerde opdracht op uw rekening.•Vervolgs weigerde uw bank de betalingen via de gedomicilieerde opdracht nog uit te voeren.•In theorie zouden wij uw mandaatnummer inderdaad kunnen heractiveren, maar de SEPA-regelgeving laat ons dit niet toe. In realiteit werden de niet betaalde bijdragen een paar keer opnieuw aangeboden aan de bank. •Feit is dat wij geen enkel spoor hadden om op terug te vallen, je mail of brief of telefonische oproep bereikte ons niet en de betalingen kwam niet meer door. De enige oplossing die we nog hadden was je meteen de vraag stellen door middel van betalingsherinneringen.•Uiteindelijk hebben wij dan het abonnement gestopt met ingang van 01-11-2016.•En verzoeken wij u om ons alle openstaande bijdragen alsnog te regelen.•Op onze contactpagina ziet u inderdaad onze telefoonnummers. Op het einde van elke lijn, ziet u '˜Per mail' , als u hierop duwt opent er onmiddellijk een andere pagina waarin u uw gegevens kan noteren en uw bericht aan ons kan formuleren.••Ik hoop u hiermee een antwoord te hebben gegeven op uw vraag. Mocht u hierover nog vragen hebben , dan kan u ons telefonisch bereiken op het nummer 02/5423200. Wij helpen u graag verder.Met vriendelijke groet,Abonnementendienst.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform