Terug

Probleem met terugstorting geld volgens afspraak

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. V.

Naar: bol.com

15/09/2018

WERKING:- De A1 zet niet steeds koffie. De bonen worden gemalen, maar de koffie belandt (steeds vaker) droog in het afvalbakje.- Je kan horen dat er momenten zijn, waarbij het toestel de grootste moeite heeft om afval af te voeren - je merkt goed dat dit steeds erger wordt. We vermoeden dat er afval zit – die voor ons niet bereikbaar is – en die zich steeds verder ophoopt.- Normaal loopt met 1 druk op de knop je tas koffie mooi vol – echter ook dat werkt niet langer: de koffie blijft doorlopen (als ‘ie doorloopt tenminste) tot een veel te volle tas met slappe koffie. Met de knop instellen op de ideale koffiekop werkt niet meer.- Het toestel wordt steeds onderhouden met de tabletten van Jura. We hebben ook een Clarisfilter. De afvalbak wordt dagelijks geleegd en droog gemaakt. Toch zit het hele toestel aan de binnenkant vol schimmel. Die we zelf niet weg krijgen. Dit is erg vies, lijkt zeer ongezond en ontneemt de goesting in een lekkere tas koffie.Dit zijn heel wat mankementen voor een toestel dat nog geen jaar oud is en bovendien toch van een kwalitatief merk zou moeten zijn. AANKOOP/VERKOOPWe zijn zo naïef geweest het via Bol.com te kopen, via externe verkoper bij Trendmarq in Nijmegen. Een heel lang verhaal, samengevat:- Trendmarq geeft niet thuis vanaf contact 1 vraagt hij ons te liegen tegen Jura België en geeft duidelijk blijk (bij beschuldigingen van slecht onderhoud en het niet kunnen terugvallen op garantie) dat hij het toestel niet kent – we weigeren het op te sturen wegens risico op definitieve beschadiging.- Bol.com: zou tussenkomen.... niet dus. Sinds 28/8 tot vandaag 15/9 is er nog steeds geen definitieve oplossing. Op mijn account staat wel dat het geld teruggestort wordt wanneer ik het toestel aan Trendmarq bezorg, maar wanneer ik daar schriftelijke bevestiging van vraag is er niemand thuis.- Jura zelf dan: nog erger. Krijg geen antwoord op mijn vragen (mail gestuurd voor uitleg), wel een servicebon met prijs tss 99 en 218 euro voor reparatie buiten garantie. (aankoopdatum 17/9/2018)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform