Terug

Probleem met terugbetaling

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. S.

Naar: ALDI

08/11/2021

Beste, ik kocht in de Aldi twee ijzeren pannen. Daar dit ging over een lage aankoopprijs, ik denk om en bij de 15 a 20 euro en ik zeer veel andere dingen kocht nog , is het me ontgaan het kasticket bij te houden. Nu de pannen zijn duidelijk herkenbaar en stonden een drietal weken geleden in hun reclameblad, ik kan deze ook gewoon nergens anders aangekocht hebben.Op zich wouden ze in eerste instantie daar niet moeilijk over doen, maar nu krijg ik een email van Aldi dat de leverancier de pannen weigert terug te betalen, dat dit een natuurproduct is en ik deze waarschijnlijk verkeerd behandeld heb.De pan die ik 1maal gebruikt heb, ziet namelijk volledig verroest, de andere pan heb ik nog niet durven gebruiken!Ik vind dit schandalig en duidelijke oplichterij!Dit is de mail die ik mocht ontvangen van hen :Zoals eerder gemeld kunnen wij geen terugname doen zonder kassaticket.Wij hebben uw vraag voorgelegd aan de leverancier en deze heeft ons onderstaande antwoord gestuurd :Het spijt ons zeer dat onze ijzeren pan aanleiding heeft gegeven tot klachten.Onze ervaring is echter dat in de overgrote meerderheid van de klachten geen sprake is van een gebrekkige kwaliteit van het product, maar dat te weinig aandacht wordt besteed aan de informatie op de verpakking over de juiste behandeling van ijzeren pannen. Het bakproces, dat de ijzeren pan geleidelijk zijn goede bakeigenschappen geeft, is van centraal belang. We hebben verschillende productvideo's op ons YouTube-kanaal:https://www.youtube.com/channel/UC4hHEADEPhU5LIIei4Eii3w Met de aankoop van een ijzeren pan hebt u een natuurlijk product aangeschaft waarvan u lang plezier zult hebben als u de gebruiksaanwijzing volgt.De pan is gemaakt van ijzer. Het gaat roesten als het aan zuurstof en vocht wordt blootgesteld. Dit is een normaal proces en kan niet worden vermeden.Een gecoate pan is slechts hittebestendig tot ca. 250° C en moet af en toe worden vervangen als u de coating na verloop van tijd beschadigt. De ijzeren pan is bestand tegen hoge temperaturen (ca. 600° C) en kan dus ook op de grill worden gebruikt en is onverwoestbaar. Eenmaal gekocht, gaat altijd mee! Alleen door het gebruik krijgt de ijzeren pan een natuurlijke coating. Zonder bescherming ontstaat roest. Roestaanslag kan worden verwijderd met een staalborstel of staalspons.Onze suggestie:1. gebruik een staalspons of staalborstel om de vlekken te schrobben als dat visueel storend is. Maar dat hoeft niet.2. brand in de ijzeren pan zoals beschreven met aardappelschijfjes, olie en zout (let op: dit proces wordt ook vaak buiten op de barbecue gedaan vanwege de rook).3. verwijder de resten uit de pan zoals beschreven en reinig slechts lichtjes, bij voorkeur zonder afwasmiddel (schraap de ontstane laag na het inbranden niet af!!!)4. gebruik de pan en geniet van de goede smaak van het gefrituurde voedsel.Wij raden ook aan de pan na gebruik en reiniging af te wrijven met een licht in olie gedrenkte doek. Dit voorkomt dat de pan vocht aantrekt en opnieuw begint te oxideren.Hopende u met deze info van dienst te zijn om alsnog uw pannen te kunnen gebruiken.Als u nog bijkomende vragen hebt, aarzel niet om me opnieuw te contacteren.Met vriendelijke groeten,GeertHet ALDI-team

Berichten (4)

ALDI

Naar: P. S.

15/11/2021

Geachte,Wij hebben met de nodige aandacht uw tussenkomst voor jullie abonnee Dhr. Stevens gelezen.Dhr. Stevens werd door ons als klantendienst beantwoord na een reactie van onze leverancier waarin uitvoerig de gebruiksaanwijzing en productomschrijving vermeld staat.Daar het hier niet gaat om een productiefout gaan wij niet over tot terugbetaling van het artikel. Wij verwijzen wel naar onze voorwaarde "niet tevreden, geld terug". Voor ALDI-aanbiedingen geldt dat, tot 60 dagen na aankoop het artikel kan terug gebracht worden naar een ALDI- winkel, mits voorlegging van het kasticket (en in de originele verpakking). Uw abonnee kan hiervoor terecht in alle ALDI-winkels en de aankoopwaarde wordt je cash terugbetaald.Met vriendelijke groeten,GeertHet ALDI-teamHeb je nog vragen? Gelieve deze mail te beantwoorden of bezoek onze website: www.aldi.beref:_00D1tqfyF._5005q2ds0K:refDeze dienst wordt je aangeboden door ALDI Marcom N.V., Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. ALDI Marcom N.V. is een verwerker voor de regionale hoofdkantoren. Door je postcode in te geven bij het contactformulier, kan je vinden welk regionaal hoofdkantoor verantwoordelijk is voor welke postcode.RPR Dendermonde 0720.921.024 - IBAN: BE42 0018 5695 4054 BIC: GEBABEBB © ALDI Inkoop NV Startpagina Contact bescherming

P. S.

Naar: ALDI

15/11/2021

Beste, u weet ook 100 procent zeker dat deze pannen een tijdje geleden verkocht werden, ze stonden zelfs toen in jullie wekelijkse blad.De originele verpakking is onmogelijk, aangezien het een kartonnetje was dat deze pannen bij elkaar hield.Plus een kasticket kan ik niet voorleggen, wie denkt dit ook, met twee pannen die 15 euro kosten en voor de rest enkel en alleen aankopen van eten en drinken ...

P. S.

Naar: ALDI

18/11/2021

BesteIk heb alsnog bij wonder mijn kasticket gevonden tussen ons oud papier!Ik kan dus als ik het goed begrijp de pannen terugbrengen en mijn centen gewoon terugkrijgen?Een originele verpakking kan ik niet hebben, want deze pannen waren enkel en alleen verbonden met een kartonnetje, zaten zelfs nergens in ... Maar ik heb dus mijn rekening en de pannen en ik zit binnen de limiet van 60 dagen.Kan u me bevestigen dat ik deze dus gewoon kan terugbrengen en mijn centen kan terug krijgen?

ALDI

Naar: P. S.

19/11/2021

Beste mijnheer Stevens,Verwijzend naar onze vorige contacten kan ik u bevestigen dat u de pannen kan terugbrengen onder onze voorwaarde "niet tevreden, geld terug". Voor ALDI-aanbiedingen geldt dat je deze tot 60 dagen na aankoop kan terugbrengen naar de winkel, mits voorlegging van het kasticket ( en in de originele verpakking). In uw geval kunnen we het begrijpen dat de verpakking niet werd behouden. Omruiling zonder verpakking is in dit geval toegestaan. Je kan hiervoor terecht in alle ALDI-winkels en de aankoopwaarde wordt je cash terugbetaald.Fijn dat u alsnog het aankoopbewijs heeft terug gevonden.We hopen je hiermee verder te helpen.Met vriendelijke groeten en fijn weekend,GeertHet ALDI-team.Ken je onze verse producten al' Voor meer informatie, klik hier.Heb je nog vragen? Gelieve deze mail te beantwoorden of bezoek onze website: www.aldi.beref:_00D1tqfyF._5005q2elK1:refDeze dienst wordt je aangeboden door ALDI Marcom N.V., Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. ALDI Marcom N.V. is een verwerker voor de regionale hoofdkantoren. Door je postcode in te geven bij het contactformulier, kan je vinden welk regionaal hoofdkantoor verantwoordelijk is voor welke postcode.RPR Dendermonde 0720.921.024 - IBAN: BE42 0018 5695 4054 BIC: GEBABEBB © ALDI Inkoop NV Startpagina Contact bescherming--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform