Terug

Probleem met terugbetaling van een schadeclaim

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. Z.

Naar: Brussels Airlines

18/10/2023

Beste,Op 12/08 heb ik een vlucht genomen van Brussel naar Firenze. Daar kwam mijn bagage niet aan. Ik heb de nodige documenten ingevuld en op 14/08 ontving ik een bericht dat mijn bagage zou geleverd worden in mijn hotel ( adresverificatie was juist ). Mijn bagage werd echter nooit geleverd. Ik heb meermaals met BA getelefoneerd. De courierdienst die werd opgegeven kon ik niet bereiken. Niet via telefoon en ook niet via mail. De voorlaatste dag werd ik opgebeld door de courierdienst dat mijn bagage bij een verkeerd hotel zou zijn. Hij wou ze nog wel brengen maar vroeg met 200€ tip. Ik heb hem gezegd dat BA de transfer betaald. Hij weigerde me mijn bagage te leveren. Ik heb hem dan verzocht van ze op de luchthaven achter te laten en dat ik ze de volgende dag zou oppikken bij mijn vertrek. Ook hier werk ik afgeperst. Toch heb ik de dag van mijn vertrek mijn valies kunnen bemachtigen aan het kantoor van aangifte in Firenze. De man die mij afperste werkt daar. Een andere collega smeekte me dit aan BA te melden. Ik heb gans mijn vakantie geen bagage gehad. Ik heb me beperkt in het aankopen van spullen die ik nodig had. Samen met al de kosten die ik gemaakt had en een schadevergoeding voor het verknoeien van mijn vakantie kwam ik uit op 708,58€ voor een ganse week. Die schadeclaim heb ik ingediend op 21/08/2023. Weer heb ik meermaals getelefoneerd zonder resultaat. Er zijn nu meer dan 8 weken voorbij en ik hoor niets ! Graag had ik tussenkomst van jullie om deze zaak te kunnen afronden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform